دست‌نوشته‌های کمیل

بایگانی

۲۲۰ مطلب در فروردين ۱۴۰۳ ثبت شده است

بسم الله الرحمن الرحیم 

حاج ناصر تو بیمارستان بستری بود. 15 نفر از اهالی محل تصمیم می‌گیرند که به عیادتش برن.
خلاصه یک مینی‌بوس دربست گرفتن و با راننده توافق کردن که نفری ۵ تومن بدن؛ راننده گفت یک نفر دیگه هم بیارید که صندلی‌ها تکمیل بشن میریم.
بهش گفتن نه دیگه کسی نیست فقط ماییم، خواستن حرکت کنند که یه نفر از دور بدو بدو اومد طرف مینی‌بوس، راننده گفت آها یک نفر هم جور شد!
بهش گفتن ولش کن این جاسم نحسه، اگه باهامون بیاد حتما نحسیش مارو میگیره و یک اتفاقی میفته!
راننده گفت: نه این حرفا همه‌ش خرافاته و من به خرافات عقیده‌ای ندارم! مهم اینه که صندلی‌ها تکمیل بشن و 5 تومن بیشتر گیرم بیاد.
خلاصه وایساد تا جاسم رسید، در مینی‌بوس رو باز کرد و گفت پیاده شید؛ حاج ناصر مرخص شد... نمیخاد برید بیمارستان...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ فروردين ۰۳ ، ۲۳:۴۰
داود احمدپور

بسم الله الرحمن الرحیم 

طبق اشاره‌ی صریحِ حضرت حق
همه انسان‌ها در معرض آزمون الهی هستند و در حدیث نبوی هست٬ دعا نکنید امتحان نشوید زیرا مستجاب نمی‌شود بلکه از خدا بخواهید امتحان شما را آسان کند. (آیه آخر سوره‌ی بقره)

مراتب امتحان با مراتب ایمان کاملا مرتبط است.
هرچه ایمان بیشتر و انسان به خدا نزدیک‌تر باشد از دنیا دورتر می‌شود پس امتحانش بزرگ‌تر و سخت تر  می‌شود. 
امتحان انسان‌هایی که دارای ایمان معمولی هستند در حد ساده و ابتدایی است. 
مثال: کارگری را می‌آوریم کار کند شیطان وسوسه می‌کند دستمزد او را کمتر دهیم، وقتی دستمزد او را کامل دادیم، امتحان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ فروردين ۰۳ ، ۲۳:۳۵
داود احمدپور

بسم الله الرحمن الرحیم 
قدرتی که از دل اعتقادات بیاید یا بهتر بگویم وقتی مومنین در میدان نبرد قدرت نمایی میکنند 
🔴 جزئیات جدیدی از پاسخ موشکی ایران به اسرائیل/ تمام تصورات این بود که این جنگ حداقل یک ماه تا ۳ ماه طول می‌کشد اما تقریباً یک روز بیشتر طول نکشید/ تمام موشک‌های هایپر سونیک ما به هدف اصابت کرد.

🔹ابطحی دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین مجلس شورای اسلامی:آخرین تماس را مقامات مصری ۳ ساعت پیش از عملیات داشتند؛ التماس می‌کردند که این کار انجام نشود.

🔹۵ قدرت موشکی جهان شامل آمریکا، فرانسه، انگلیس، آلمان و رژیم صهیونیستی با تمام استعداد و آخرین فناوری‌های خود به میدان آمدند.

🔹پنتاگون فرماندهی کامل را پذیرفت و سنتکام وارد منطقه شد و ۸ منطقه دفاع ضد موشکی را طراحی کردند؛ زاگرس، قفقاز، ترکیه، خلیج فارس، دریای سرخ و مدیترانه از جمله این مناطق بودند.

🔹۶ ناو ضد موشک در دریای سرخ،

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ فروردين ۰۳ ، ۱۲:۰۷
داود احمدپور

بسم الله الرحمن الرحیم 

🍀صفات امام🔶سعه صدر 

💠 امام باید سعه صدر داشته باشد، زیرا زودرنجی و کم حوصلگی با اداره و رشد و هدایت جامعه سازگار نیست. حضرت علی علیه السلام می‌فرماید: «آلة الریاسة سعة الصدر»روح بزرگ، لازمه ریاست است. 

💠 هنگامی که خداوند حضرت موسی علیه السلام را برای هدایت مردم برگزید، آن حضرت از خدا چند چیز درخواست نمود که اولین آنها سعه صدر و ظرفیّت داشتن بود: «ربّ اشرح لی صدری»

🔶عدالت 

💠 عدالت خواهی در فطرت همه

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ فروردين ۰۳ ، ۱۸:۵۵
داود احمدپور

بسم الله الرحمن الرحیم 
 

الإمامُ الحسینُ علیه السلام : 
إیّاکَ و ما تَعتَذِرُ مِنهُ ؛ فإنَّ المُؤمِنَ لا یُسیءُ و لا یَعتَذِرُ ، و المُنافِقَ کُلَّ یَومٍ یُسیءُ و یَعتَذِرُ .

امام حسین (علیه السلام)  فرمودند : حذر کن از کارى که از آن پوزش بخواهى؛ زیرا مؤمن نه بدى مى کند و نه پوزش مى خواهد و منافق هر روز بدى مى کند و پوزش مى طلبد.

بحار الانوار، ج 78، ص120

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ فروردين ۰۳ ، ۱۱:۱۲
داود احمدپور

بسم الله الرحمن الرحیم 

زﻥ ﻭﺷﻮﻫﺮﯼ ﺑﻪ ﺑﺎﻍ ﻭﺣﺶ ﺭﻓﺘﻨﺪ..
ﻣﯿﻤﻮﻥ ﻧﺮﯼ ﺭﺍ ﻣﺸﺎﻫﺪﻩ ﮐﺮﺩﻧﺪ،
ﮐﻪ ﺑﺎ ﺟﻔﺘﺶ ﻋﺸﻘﺒﺎﺯﯼ ﻣﯽ ﮐﺮﺩ..
ﺯﻥ ﺑﻪ ﺷﻮﻫﺮﺵ ﮔﻔﺖ :ﭼﻪ ﺭﺍﺑﻄﻪ ﺩﻭﺳﺘﺎﻧﻪ ﻭﻋﺎﺷﻘﺎﻧﻪ ﺍﻱ!!
ﺳﭙﺲ ﺑﻪ ﻗﻔﺲ ﺷﯿﺮﻫﺎ ﺭﻓﺘﻨﺪ
ﺷﯿﺮ ﻧﺮ ﺭﺍ ﺩﯾﺪﻧﺪ ﮐﻪ ﺁﺭﺍﻡ ﻭ ﺑﺎ ﻓﺎﺻﻠﻪ ﺍﻧﺪﮎ ﺍﺯ ﺟﻔﺘﺶ ﻧﺸﺴﺘﻪ ﺑﻮﺩ..

زﻥ ﮔﻔﺖ :ﭼﻪ ﺭﺍﺑﻄﻪ ﺩﻭﺳﺘﺎﻧﻪ ﯼ ﺍﻧﺪﻭﻫﺒﺎﺭﯼ!
ﺷﻮﻫﺮﺵ با لبخندی ﮔﻔﺖ:ﺍﯾﻦ ﺑﻄﺮﯼ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺳﻤﺖ ﺷﯿﺮ ماده ﺑﯿﻨﺪﺍﺯ
ﻭ ﺑﺒﯿﻦ ﺷﯿﺮ ﻧﺮ ﭼﻪ ﻋﮑﺲ ﺍﻟﻌﻤﻠﯽ ﻧﺸﺎﻥ ﻣﯽ ﺩﻫﺪ؟!
ﻭﻗﺘﯽ ﮐﻪ ﺯﻥ ﺷﯿﺸﻪ ﺭﺍ

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ فروردين ۰۳ ، ۰۷:۱۰
داود احمدپور

بسم الله الرحمن الرحیم 

زشتی و زیبایی

روزی، آدم نادانی که صورت زیبایی داشت، به « افلاطون» که مردی دانشمند بود، گفت: ” ای افلاطون، تو مرد زشتی هستی”.
افلاطون گفت: « عیبی که بود گفتی و آن را به همه نشان دادی، اما آنچه که دارم، همه هنر است، ولی تو نمی توانی آن را ببینی. هنر تو، تنها همین حرفی بود که گفتی، بقیه وجود تو سراسر عیب است و زشتی. بدان که قبل از گفتن تو، خود را در آینه دیده بودم و به زشتی صورت خودم پی برده بودم. بعد از آن سعی کردم وجودم را پر از خوبی و دانش کنم تا دو زشتی در یک جا جمع نشود. تو مردی زیبارو هستی، اما سعی کن با رفتار و کارهای زشت خود، این زیبایی رابه زشتی تبدیل نکنی”
اختیار صورت من در دست من نیست اما اختیار سیرت من در دست من است خدا حکیم است از روی حکمت نقاش صورت من است من با اطاعت نقاش صورت میتوانم بهترین نقاش سیرت باشم 
بابت شکل صورتم پاسخگو نیستم مواخذه نمیشوم بابت سیرت باید پاسخگو باشم مواخذه میشوم 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ فروردين ۰۳ ، ۰۷:۰۱
داود احمدپور

بسم الله الرحمن الرحیم 
 می‌گفت: چرا داری اینقدر خارج از توانت می‌جنگی؟ بی‌خیال بابا! مث بقیه زندگی‌ات را بکن و به همان داشته‌های اندکی که داری قانع باش.
گفتم: من هم گاهی فکر می‌کنم آمده‌ایم به این جهان که لذت ببریم و اجازه ندهیم که رنجِ راه، پیرمان کند. من هم گاهی دلم عمیقا برای یک خیالِ تخت و روانِ آسوده تنگ می‌شود.
ولی به عقیده‌ی من، روح آدم‌ها هم نیاز به تحول و تحرک دارد.روح من به اینی که هستم قانع نیست رشد و تعالی میخواهد او با روح روان آسوده و آرام، در یک جهان یکنواخت و بدون فراز و نشیب، از یک جایی به بعد فربه و بیمار می‌شود و نیاز دارد قدری سختی ببیند و تلاش کند و ورزیده شود.
روح آدمی هم مثل آب، در فضای راکد،

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ فروردين ۰۳ ، ۰۶:۵۹
داود احمدپور

بسم الله الرحمن الرحیم 

✍️گرگی و روباهی با همدیگر دوست بودند . روباه از هوش و زیرکی اش و گرگ از زور بسیار و چنگال تیزش بهره می برد. روباه شکار را پیدا و گرگ آن را شکار می کرد . سپس می نشستند و شکاری را که به چنگ آورده بودند ، می خوردند . از بخت بد چند روز شکاری نیافتند .با خودشان گفتند هر یک به راهی برویم شاید چیزی بیابیم و دیگری را آگاه کنیم.
گرگ لانه مرغی پیدا کرد و با شتاب خودش را به روباه رساند و گفت که شکار یافتم . روباه شادمان شد و گفت : " چه پیدا کرده ای که این گونه شاد شده ای ؟ جای آن کجاست ؟ " گرگ گفت : " دنبالم بیا تا نشانت بدهم . " گرگ جلو افتاد و روباه هم در پی او. به خانه ای رسیدند . خانه ، حیاط بزرگی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ فروردين ۰۳ ، ۰۶:۲۵
داود احمدپور

بسم الله الرحمن الرحیم 

🍃شیرینی دوعالم
از خودم سوال کردم چه زمانهایی به یاد امام زمان عج هستی ؟
کمی که فکر میکنم فقط تو مشکلات است که به امام زمان عج پناهنده میشوم 

کاش یک روز برسد که ما وقتی شادی‌مان به اوج می‌رسد، احساس نیازمان به تو از همۀ وجودمان لبریز شود!‌ چه قدر بدیم که فقط در غصه‌ها به یاد تو می‌افتیم! می‌دانم دربارۀ این درد، پیش از این هم با تو سخن گفته‌ام؛ ولی چه کار کنم، بددردی است درد فراموشی تو در دل شادی‌ها.اقا جان شما ولی نعمت ما هستی یعنی ما هم شادی را هم غصه را باید در محضر شما بودن را فراموش نکنیم 
اقا جان غصه ما زمان سر باز میزنه که دردمان درمان نشده پس به تو عزیز پناهنده میشویم شادی زمانی از ما سر میزنه که دردمان درمان شده به احتیاج داریم التماست میکنیم به خواسته خود میرسیم فراموشت میکنیم 
تو امام غصه‌های مایی، امام دردهای بی‌دردمان، امام حاجت‌های روا نشده‌مان، تو امام نداشته‌های مایی و ما تو را می‌خوانیم تا به آنچه می‌خواهیم راه یابیم. وقتی که به دلخواهمان رسیدیم، دیگر تو اماممان نیستی! می‌شوی مزاحم خوشی‌هایمان! این قدر صریح و بی‌پرده حرف زدن، بد است؟ قبول دارم، بد است؛ ولی گاهی باید آبروی خودم را ببرم تا شاید آدم شوم.اقا ببخش این از بی ظرفیتی ماست 
اقا میدانم با تو دردم دوا میشود و ای کاش میفهمیدم با تو شادیم کامل میشود  
آقا! من غربت تو را در دل شادی‌هایمان حس می‌کنم. تا وقتی تو این چنین میان ما غریبی، بعید است راهی برای آمدنت باز شود! وقتی تو بیایی و همه جا را آباد کنی، شاید همین آدم‌ها در فلسفۀ وجود تو شک کنند! 
امشب تلخ نوشتم، به شیرینی خودت مرا ببخش!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ فروردين ۰۳ ، ۰۴:۰۲
داود احمدپور