دست‌نوشته‌های کمیل

بایگانی

۱۸۱ مطلب در خرداد ۱۴۰۲ ثبت شده است

بسم الله الرحمن الرحیم 

🔹در پاریس و آلبانی چه خبر است؟

دوست تاریخ‌دانی می‌گفت، برای تبیین یک تحول مهم مثل انقلاب بزرگ اسلامی در ایران یا انقلاب کبیر فرانسه، نمی‌شود از همان روز یا بعضا حتی سالی شروع کرد که تحول در آن رخ داده است. به عبارتی وقتی می‌خواهیم انقلاب 1789 فرانسه را تبیین و چگونگی وقوعش را به تحلیل بنشینیم، نباید سراغ همان چند روز آخر منتهی به انقلاب یا حتی تحولات سال 1789 برویم بلکه باید به تحولات داخلی و حتی خارجی پیرامون این انقلاب از 10 سال قبل رجوع کنیم. می‌خواست بگوید، وقوع برخی تحولات به ویژه وقتی آن تحول «مهم» است، نتیجه فعل و انفعالات و تحولاتی است که از مدت‌ها قبل رخ داده‌اند و چه بسا در نگاه اول، ارتباطی با آن واقعه هم نداشته باشند.
امروز تحولات بسیار مهمی در منطقه و حتی در دنیا رخ داده و در حال رخ دادن هستند که نتیجه اتفاقات مهمی مثل جنگ بزرگ روسیه و آمریکا در اوکراین است. امروز اتفاقی به بزرگی چرخش کشورهای عربی منطقه به سمت ایران رخ داده که بخشی از آن نتیجه اتفاق مهمی است که در 23 شهریور 98 در شرق عربستان بین این کشور و انصارالله یمن رخ داد! کمی ریزتر هم می‌شود شد و می‌توان ریشه‌های تحولاتی را که امروز در پاریس یا آلبانی در جریان است را، در برخی تحولات مربوط به 22 ماه اخیر دید. یعنی زمانی که آقای رئیسی به قدرت رسید و سکان هدایت این کشور را از دستان کسانی خارج کرد که در دوران مسئولیت‌شان، روابط ایران و کشورهای همسایه، به تیره‌ترین نقطه رسید. آن‌قدر تیره که صحبت از تاسیس ناتوی عربی-با هدف مقابل هم قرار دادن اعراب و ایران- به میان آمد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۰۲ ، ۱۰:۴۲
داود احمدپور

بسم الله الرحمن الرحیم 
 

🌷الإمامُ الصّادقُ علیه السلام ـ فی معنى الصِّراطِ ـ 

 هُو الطَّریقُ إلى مَعرِفَةِ اللّه ِ عَزَّ و جلَّ، و هُما صِراطانِ ; صِراطٌ فی الدُّنیا و صِراطٌ فی الآخِرَةِ، فأمّا الصِّراطُ الذی فی الدُّنیا فهُو الإمامُ المَفروضُ الطاعَةِ، مَن عَرَفَهُ فی الدُّنیا و اقتَدى بِهُداهُ مَرَّ على الصِّراطِ الذی هو جِسرُ جَهَنَّمَ فی الآخرةِ.

🌸امام صادق علیه السلام ـ درباره معناى صراط ـ فرمود:

 آن، راه شناخت خداوند عزّ و جلّ است، و دو صراط وجود دارد: صراطى در دنیاست و صراطى در آخرت. 
صراط دنیا همان امامى است که اطاعتش واجب است. هر که در دنیا او را بشناسد و از راهنمایی‌هایش پیروى کند از صراط آخرت که پلى است بر روى دوزخ، بگذرد.

بحار الأنوار : 24/ 11/3.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۰۲ ، ۰۸:۴۳
داود احمدپور

بسم الله الرحمن الرحیم 

وزارت خارجه آمریکا بیانیه در رابطه با عملیات آلبانی گفته 

 ا بیانیه وزارت خارجه آمریکا صادر شده، 
از بس جالبه
ببین👇

در این بیانیه آمده است که آمریکا آگاه است پلیس آلبانی با حکم دادگاه در این روز [۳۰ خرداد] وارد مجتمع مجاهدین خلق در شهر ساحلی دورِس شد.
ینی از سر احساسات و تصمیم یک شبه و این چیزا نبوده.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۰۲ ، ۰۸:۳۰
داود احمدپور

بسم الله الرحمن الرحیم 

✨اوج فداکــاری✨🌱

♦️🔸♦️عصر ظهور امام زمان(عجل الله فرجه) «اوج فداکــاری» ست آیا ما آماده ایم؟ 

♦️🔸♦️عصر ظهور حضرت «اوج ایثار مالی» ست آیا ما آماده ایم؟

🔺فردی خدمت امام باقر(علیه‌السلامـ) اومد و گله کرد که چرا شما قیام نمی‌کنید؟ ما هزاران شمشیرزن داریم. 

🔺امام پرسیدند: آیا این افراد به مرحله ای رسیده اند که اگر برادر مسلمانشان بدون اطلاع، پولی از جیب شان برداره، ناراحت نشن؟ گفت: نه. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۰۲ ، ۰۸:۰۸
داود احمدپور

بسم الله الرحمن الرحیم 

مام_خمینی(ره) :

چمران با عزت و عظمت و با تعهد به اسلام جان خودش را فدا کرد و در این دنیا شرف را بیمه کرد و در آن دنیا هم رحمت خدا را بیمه کرد، ما و شما هم خواهیم رفت. مثل چمران بمیرید، مثل این سربازهائی که در مرزها کشته می شوند بمیرید.
#امام_خمینی 
📚صحیفه نور،جلد ١۵،صفحه ٣٢
شماها چند سال دیگر نیستید در این عالم، چمران هم نیست؛ چمران با عزت و عظمت و با تعهد به اسلام جان خودش را فدا کرد و در این دنیا شرف را بیمه کرد و در آن دنیا هم رحمت خدا را بیمه کرد؛ ما و شما هم خواهیم رفت. مثل #چمران بمیرید!»

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۰۲ ، ۰۸:۰۱
داود احمدپور

بسم الله الرحمن الرحیم 

چگونه به التماس ختم شد؟ 
 
 
۱) دولت آمریکا در دهه اخیر و در موضوع جنگ ترکیبی علیه ایران، چگونه فکر می‌کرد اما در واقعیت، با چه چیزی رو به رو شد؟ تصور آنها این بود که تصاعد تحریم‌ها و آشوب‌افکنی همزمان، به‌مثابه دو اهرم هم افزا، دائما توانمندی‌های ایران را تحلیل می‌برد و به براندازی یا تسلیم ایران در پای میز مذاکره می‌کشاند.
روزنامه نیویورک تایمز تیر ماه ۱۳۹۴، برجام را موفقیت بزرگ دولت اوباما با «غلاف خالی از اسلحه» خواند. روند نامتوازن برجام، دولت اوباما را به طمع ‌انداخت تا پس از گرفتن امتیازات نقد، تحریم‌ها را برخلاف تعهدش گسترش دهد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ خرداد ۰۲ ، ۲۱:۵۸
داود احمدپور

بسم الله الرحمن الرحیم 

 قرار بود موشکی را در فضای باز تست کنیم. موقع تست باران گرفت. 
به حاج حسن گفتم: «بگذاریمش برای بعد.» او مخالفت کرد و گفت: «این تست باید الان انجام بگیرد حتی اگر نتیجه اش منفی باشد.»

🔸 اتفاقا نتیجه تست مثبت شد. 
بچه ها از خوشحالی همدیگر را در آغوش می گرفتند. حاج حسن مثل عادت همیشگی اش شروع کرد به خواندن دو رکعت نماز شکر. 
بعد از نماز شروع کرد برای بچه ها سخنرانی کردن. توی ذهنم بود که حتما می خواهد از پاداش نیروها برای شان بگوید؛ 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ خرداد ۰۲ ، ۱۷:۱۶
داود احمدپور

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ خرداد ۰۲ ، ۱۰:۵۷
داود احمدپور

بسم الله الرحمن الرحیم 
 

اقتصاد مقاومتی مردم‌بنیاد است

🎥 این اقتصاد مقاومتی که مطرح می‌شود، مردم‌بنیاد است؛ یعنی بر محور دولت نیست و اقتصاد دولتی نیست، اقتصاد مردمی است؛ با اراده‌ی مردم، سرمایه‌ی مردم، حضور مردم تحقّق پیدا می‌کند. 

🔷 امّا «دولتی نیست» به این معنا نیست که دولت در قبال آن مسئولیّتی ندارد؛ چرا، دولت مسئولیّت برنامه‌ریزی، زمینه‌سازی، ظرفیّت‌سازی، هدایت و کمک دارد. 

🔷 کار اقتصادی و فعّالیّت اقتصادی دستِ مردم است، مال مردم است؛ امّا دولت ـ به‌عنوان یک مسئول عمومی ـ نظارت می‌کند، هدایت می‌کند، کمک می‌کند. آن جایی که کسانی بخواهند سوء‌ استفاده کنند و دست به فساد اقتصادی بزنند، جلوی آنها را می‌گیرد؛ آنجایی که کسانی احتیاج به کمک دارند، به آنها کمک می‌کند. بنابراین آماده‌سازی شرایط، وظیفه‌ی دولت است؛ تسهیل می‌کند.
۱۳۹۳/۰۱/۰۱

🔶 بیانات رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر رضوی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ خرداد ۰۲ ، ۰۷:۱۶
داود احمدپور

بسم الله الرحمن الرحیم 

 عمل؛ شرط بقای ایمان

👤 حضرت آیت الله مصباح یزدی(ره): 

✅ ثمَّ کَانَ عَاقِبَةَ الَّذِینَ أَسَاءُوا السُّوأَى أَنْ کَذَّبُوا بِآیاتِ اللَّهِ؛  نتیجه کار بد این مى‌‏شود که انسان ایمانش را هم از دست می‌دهد! بقاى ایمان، مشروط به این است که انسان به لوازم ایمان عمل کند. انسان اگر به لوازم ایمان عمل نکرد، ایمانش کم کم کمرنگ مى‏‌شود، کمرنگ که شد در معرض خطر قرار مى‌گیرد، مریض مى‌‏شود، آسیب‌‏پذیر مى‌‏شود، کم کم به شک مبتلا مى‌شود، یک وقت هم خدای ناکرده اصلاً مى‌‏پرد!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ خرداد ۰۲ ، ۰۷:۰۹
داود احمدپور