دست‌نوشته‌های کمیل

بایگانی

۷۵ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۲ ثبت شده است

بسم الله الرحمن الرحیم 

 امام صادق (علیه السلام) فرمودند :
 همه شیعیان من با شفاعت او (حضرت معصومه سلام الله علیها) وارد بهشت خواهند شد

📚 بحارالأنوار/ ج ۶۰/ص ۲۱۶

🌹✨ ولادت با سعادت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها ) و روز دختر برهمه محبین آن بانوی رحمت و مهربانی مبارک باد.

🌷#مَتی‌تَرانا‌وَ‌نَراکَ
🌷#الّلهُـمَّ‌عَجِّــلْ‌لِوَلِیِّکَ‌الْفَـــرَج

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ ارديبهشت ۰۲ ، ۰۹:۵۲
داود احمدپور

بسم الله الرحمن الرحیم 


رهبر معظم انقلاب: ولادت حضرت فاطمه‌ی معصومه (سلام اللَّه علیها) ما را به یاد حرکت عظیم و مبارک این برادر و خواهر و هجرت پرمعنای این دو بزرگوار می‌اندازد؛ که بدون تردید در تاریخ ملت ایران و تاریخ تشیع، یک حرکت سازنده و تأثیرگذار بوده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ ارديبهشت ۰۲ ، ۰۹:۳۳
داود احمدپور

بسم الله الرحمن الرحیم 

✳️فرازی از بیانات علامه مصباح یزدی(قدس سره) درباره حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها)

✅ خاک اطراف حرم تمام می شد اگر...

🔹این تعبیر را مکرر از مرحوم آیت الله بهجت رضوان الله علیه شنیدم. ایشان می فرمودند سؤال شد که حضرت معصومه سلام  الله  علیها فقط برای مردم قم شفاعت می کنند یا برای همه مسلمان ها؟ جواب دادند میرزای قمی برای مردم قم کافی است، حضرت معصومه سلام  الله  علیها برای همه شفاعت می کنند!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ ارديبهشت ۰۲ ، ۰۸:۵۱
داود احمدپور

بسم الله الرحمن الرحیم 

قال الإمام علیّ علیه السلام:

مـا اَعـْمـالُ الْبـِرِّ کـُلُّهـا وَالْجـِهـادُ فـى سـَبـیلِ اللّهِ عِنْدَ الاَْمْرِ بِالْمَعْرُوفِ وَالنَّهْىِ عَنِ الْمُنْکَرِ؛ اِلاّ کَنَفْثَةٍ فى بَحْرٍ لُجِّی .

🌸حضرت علی علیه السلام می فرمایند:

همه کارهاى نیک و جهاد در راه خدا، در برابر امر به معروف و نهى از منکر بیش از قطره اى [آب دهانى ] در برابر دریاى خروشان نیست .

نهج البلاغه ، ح 366، ص 921. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ ارديبهشت ۰۲ ، ۱۸:۰۳
داود احمدپور

بسم الله الرحمن الرحیم 

پزشک . ( با حیرت ) چه انرژی عجیبی داره این مرد !
  جان :  بیشتر از انرژی ، انگیزه و اعتقاده که اونو راه میبره .

امام موسی صدر : این درسته ، ولی یک مطلب دیگه ای هست که من نمی تونم بفهمم . شاید شما بتونید یک جواب علمی و پزشکی برای من پیدا کنید .

دکتر جان :( با کنجکاوی ) چه مطلبی ؟

امام موسی صدر :رمز ادامه حیات دکتر چمران چیه ؟ او روز و شب های متوالی رو بدون یک لحظه خـواب و استراحت و بدون یک لقمه غذا و یک قطره آب ، سپری می کنه و از بیشترین قدرت بدنی هم برخورداره . اون چهل و هشت ساعتی که شما رو به این روز انداخت ، وضعیت همیشـه چمرانه ، من یقین دارم که او هم توی این چهل و هشت ساعت و ساعتها قبل و بعدش نه چیزی خورده و نه و لحظه ای استراحت کرده . یک جسم چطور می تونـه ایـن وضعیت رو تحمل بکنه ؟

دکتر جان :( متحیر و مبهوت ) برای من قابل هضم نیست ، و فکر می کنم که برای علم پزشکی هـم قابل هضم نباشـه چون جسم ، یک مختصات دو دو تا چهارتایی داره که انکارناپذیره . روح ، معنویت و اعتقاد ممکنه جسم رو تا مدتی با خودش همراه کنه ، ولی به محض اینکـه تـوان مادی جسم تموم بشه ، دیگه همراهی نمی کنـه مثـل همین اتفاقی که برای من افتاد . جسم من چهل و هشت ساعت تونست روحم رو مساعدت کنه ، ولی بعدش از کار افتاد . من پاسخ این سؤال رو ندارم و فکر نمی کنم که علم هم پاسخی براش داشته باشه . اما در مورد دکتر چمران یک سؤال عجیب تر برای من مطرحه . شاید شما که عالم دینی هستید ، پاسخش رو داشته باشید . و اون اینکه این خصوصیات متضاد چطور در یک انسان جمع میشه و مهر عاطفه و در نهایت دلاوری و سلحشوری و رشادت در نهایت  و  .....خیلی از صفات دیگه که جمع شدن دو تاش تو یک ادم محال به نظر میرسه برای اینکه  مثل تضاد حضرت موسی و عیسی است .

امام موسی صدر :شما در صورتی می توانید به پاسخ این سؤال پرسید که الگو  محبوب و معشوق او نو بشناسین کسی که چمران سعی میکنه یک ماکت کوچکی از اون عظمت رو در خودش پدید بیاره 

 کسی که  حضرت موسی و حضرت عیسى علیهما السلام در مقابل او مثل ستارگانی هستند در مقابل خورشید

دکتر جان :کی هست اون  شخصیت عجیب و غریب؟ این صفات متضاد فقط در خدا میتونه جمع بشه

امام موسی صدر :چه توحید قشنگی دارید شما . عجیبه به برکت سوال شما من به پاسخ سوال خودم هم رسیدم . اون الگویی که من میگم همه عمر با همین شکل زندگی کرده . کمترین خوراک کمترین خواب کمترین استراحت و بیشترین قوای جسمی و بدنی 
دکتر جان :حالا قبل از اینکه ما قالب تهی کنیم میگید که اون الگو کیه یا نه ؟
امام صدر : او حضرت امام علی ع است جانشین پیامبر اسلام ص است 
دکتر جان 

 

ت کی تو جمع بست ر نوسی کی ساری عمال ناگهان کشف می کند کی برکت سوال شما من به پاسخ سؤال خودم هم رست اور اس سے ان کو ملی گرام شمة عمر با همین سکی زندگی کرده کمترین خوراک ، کمترین خوبه کمترین استراحت و بیشترین قوای جسمی و پشتیه لا قبل از ایت ما قالب تنی که می گید که اون الی که با یک و عشرت العام على است ـ سلام الله علیه جانشین السعر السارة ان و بزرگ مسیحی شوم تا به حال در مورد ایشون کتاب نوشتمان خیلی کنجکاو شدم در مورد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ ارديبهشت ۰۲ ، ۱۱:۱۹
داود احمدپور

بسم الله الرحمن الرحیم 

🔹خورشید خود را بالاى سر ماشین کشیده بود و باران گرما بر سرمان مى‌ریخت. بیابان سوزان و بى‌انتها در چشمهایمان رنگ مى‌باخت و به کبودى مى‌گرایید، از دور هم چیزى دیده نمى‌شد،
🔸ناگاه ماشین ما که از مشهد عازم تهران بود از حرکت ایستاد، راننده که مردى بلند و سیاه‌چرده بود با عجله پایین آمد و بعد از آنکه ماشین را براندازى کرد خیلى زود عصبانى و ناراحت به داخل ماشین برگشت و گفت:
🔹بله پنچر شد. و آنگاه به صندلى ما که در وسطهاى ماشین بود، آمد، به من چون سید بودم حرفى نزد. ولى رو کرد به حاج شیخ عباس قمى(ره ) و گفت:
🔸اگر مى‌دانستم،  تو را اصلاً سوار نمى‌کردم، از نحسى قدم تو بود که ماشین، ما را در این وسط بیابان خشک و برهوت معطل گذاشت، یااللّه برو پایین و دیگر هم حق ندارى سوار این ماشین بشوى.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ ارديبهشت ۰۲ ، ۱۰:۵۲
داود احمدپور

بسم الله الرحمن الرحیم 

یک روز قرار بود حاجی از پایگاهی که من فرمانده ی آن بودم، بازدید کند.
به رسم تمام مراسمی که یک فرمانده به بازدید می آید، نیروها را در محوطه به خط کرده بودیم که بالگرد حامل ایشان به زمین نشست... به استقبالش رفتیم.
منطقه خاکی بود و پس از فرود بالگرد ،گرد و خاک زیادی بلند شد.
چند دقیقه ای منتظر پیاده شدن سردار بودیم
درکمال تعجب ایشان نیامدند
ازخلبان پرسیدم که سردار کجا هستند؟
پاسخ داد:سردار از در دیگر رفتند.
چون ایشان را در محوطه ندیدم و در آنجا نیز جز یک آشپزخانه مکان دیگری نبود به آنجا رفتم.
دیدم روی نیمکت چوبی با یک لباس معمولی نشسته و آشپزها هم برایشان چای آورده بودند.
وقتی دلیل عدم حضور ایشان در جمع نیروها را جویا شدم،
گفتند من عمداً از این سمت اومدم تا باعث اذیت نیروها نشم....

خاطره ای از محمد علی پردل،یاران شاهد ۱۷۱

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ ارديبهشت ۰۲ ، ۱۰:۲۷
داود احمدپور

بسم الله الرحمن الرحیم 


✍️رهبر معظم انقلاب:«در مسئله کودکان هر چقدر میتوانید هم از لحاظ کمیت هم از لحاظ کیفیت کار کنید، یعنی بتوانید کودکان و نوجوانان را جذب کنید. هنوز که هنوز است این داستان‌های خارجی مربوط به کودک بر مجموعه‌ی کارها غلبه دارد که این خیلی عیب بزرگی است.»

📚  ۱۴۰۲/۰۲/۲۴

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ ارديبهشت ۰۲ ، ۰۹:۵۳
داود احمدپور

بسم الله الرحمن الرحیم 

من از کجا می‌توانم بفهمم که خدا محبوب‌ترین شخص من است؟؟ 

هرشخص کسی را دوست داشته باشد، چیزی را دوست داشته باشد، زبانش به او گویا است و شیفته او است .شیفته سخن گفتن درمورد او است .در مورد او فقط صحبت می‌کند .

 در بخشهای روانشناسی ثابت شده است که ببینید آدمها راجع به چه چیز صحبت می‌کنند؟ دوست دارد راجع به چه موضوعی صحبت کند؟

 این نشان می‌دهد که لذت نهایی آن اینطوری است . یک کسی مثلاً دوسه ساعت  راجع به کباب می‌گوید، راجع به مرغ می‌گوید,راجب به انواع مزه‌ها صحبت می‌کند . تمام عشقش غذاست، کمال او در همین غذا خلاصه می‌شود. 
 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ ارديبهشت ۰۲ ، ۰۹:۳۶
داود احمدپور

بسم الله الرحمن الرحیم 

امام علی علیه ‏السلام:

مَن تَلَذَّذَ بِمَعاصی اللّه‏ أورَثَهُ اللّه ‏ُذُلاًّ؛ 

هر که از معصیت‏هاى خدا لذّت بَرَد، خداوند او را خوار گرداند

📗[غرر الحکم، ح8823]
 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ ارديبهشت ۰۲ ، ۰۹:۳۳
داود احمدپور