دست‌نوشته‌های کمیل

بایگانی

با سرباز ولایت در مکتب سلیمانی (215)

چهارشنبه, ۱۰ دی ۱۳۹۹، ۰۱:۴۵ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

ماجرای نامه رهبرمعظم انقلاب به دبیرکل حزب‌الله با دست‌خط حاج‌ قاسم از زبان سید حسن نصرالله

♦️سید حسن نصرالله در گفت‌وگو با شبکه پرس‌تی‌وی:

🔻در جنگ ۳۳ روزه، حاج قاسم از تهران به دمشق می‌آمد و با ما تماس می‌گرفت و می‌گفت می‌خواهد به ضاحیه جنوبی بیاید. من به او گفتم «منظور شما چیست؟» وضعیت جنگی کامل حکم‌فرما بود. کسی نمی‌توانست به بیروت یا ضاحیه بیاید اما حاج قاسم اصرار داشت «اگر شما خودرویی را نفرستید، خودم به تنهایی می‌آیم». او پافشاری کرد و در نهایت به لبنان آمد.
🔻او در اولین روزهای شروع جنگ به لبنان رسید. حاج قاسم چند روز در لبنان ماند و به تهران بازگشت تا به رهبر انقلاب گزارش دهد. این در حالی بود که بازگشت او در شرایطی خطرناک اتفاق افتاد. او می‌توانست در تهران یا دمشق بماند اما مصر به بازگشت به لبنان بود. او تا آخرین روز جنگ در لبنان ماند.
🔻وقتی حاج قاسم از تهران به لبنان بازگشتند، پیامی را از رهبر انقلاب برای ما آوردند که با دست‌خط خود حاج قاسم نوشته شده بود. مضمون این نامه بدین گونه بود که «این جنگ خیلی سخت و شدید خواهد بود» و در آن زمان، آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند جنگ ۳۳ روزه شبیه جنگ خندق (احزاب) است. رهبر انقلاب به آیاتی از قرآن کریم در رابطه با جنگ خندق اشاره کردند که «جان‌ها به گلو رسید و به وعده خدا گمان‌های گوناگون بردید». ایشان تأکید کردند ما پیروز این جنگ سخت و سهمگین خواهیم بود.
🔻بسیار خوشحال بودیم که رهبر انقلاب با اطمینان از پیروزی ما سخن می گفتند، در حالی که تمام دنیا می‌گفتند چگونه ممکن است حزب‌الله بتواند در برابر آمریکا، اروپا، غرب و دیگر کشورهای عربی که از رژیم صهیونیستی در این جنگ حمایت می‌کردند، مقاومت کند. رهبر انقلاب گفتند ما پیروز این جنگ خواهیم بود و ما می‌بایست استوار و ثابت‌قدم می‌ماندیم و به خدا توکل می‌کردیم.
🔻این یک پیش‌بینی بسیار مهم توسط رهبر انقلاب بود و از آن مهم‌تر، ایشان گفتند ما بعد از پیروزی در این جنگ به یک قدرت منطقه‌ای بدل خواهیم شد که هیچ قدرتی در منطقه، یارای مقابله و پیروزی بر ما را نخواهد داشت.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۱۰/۱۰
داود احمدپور

نظرات  (۱)

۱۰ دی ۹۹ ، ۲۰:۴۷ گروه لنگه بستک پارسیان

دمت گرم🌹🌺

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی