دست‌نوشته‌های کمیل

بایگانی
آخرین مطالب

ترک عمل واجب ؟

سه شنبه, ۳۰ خرداد ۱۴۰۲، ۰۷:۰۹ ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم 

 عمل؛ شرط بقای ایمان

👤 حضرت آیت الله مصباح یزدی(ره): 

✅ ثمَّ کَانَ عَاقِبَةَ الَّذِینَ أَسَاءُوا السُّوأَى أَنْ کَذَّبُوا بِآیاتِ اللَّهِ؛  نتیجه کار بد این مى‌‏شود که انسان ایمانش را هم از دست می‌دهد! بقاى ایمان، مشروط به این است که انسان به لوازم ایمان عمل کند. انسان اگر به لوازم ایمان عمل نکرد، ایمانش کم کم کمرنگ مى‏‌شود، کمرنگ که شد در معرض خطر قرار مى‌گیرد، مریض مى‌‏شود، آسیب‌‏پذیر مى‌‏شود، کم کم به شک مبتلا مى‌شود، یک وقت هم خدای ناکرده اصلاً مى‌‏پرد!

✅ ما باید عبرت بگیریم از کسانى که روزى از دوستان اهل بیت شمرده مى‌ شدند و بلکه در این مسیر کارهایى کردند، قدم‏‌هایى برداشتند، امتیازاتى بر دیگران داشتند اما در اثر رفتارهاى ناپسند و ارتکاب گناهان، این معرفت‌شان کم‌کم از آنها گرفته شد و کارشان به جایى رسید که رویاروى اهل ولایت قرار بگیرند!

✅ ما باید از این عبرت بگیریم. من و شما هم تافته جدا بافته نیستیم، ما همه انسان هستیم، ما هم اگر به لوازم ولایتیمان پایبند نباشیم و عمل نکنیم، کم‌کم سست مى‌‏شود؛ وقتى سست و ضعیف شد یک وقت هم مى‌‏شکند، یک وقت هم خورد مى‏‌شود، یک وقت هم مى‌‏پرد!

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۳/۳۰
داود احمدپور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی