دست‌نوشته‌های کمیل

بایگانی
آخرین مطالب

امام زمان عج 961

يكشنبه, ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۸:۴۱ ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم 
🔶قدم اول در مدرسه ی امام زمان این است که یاد حضرت باشیم و این غفلت کم شود.این بحث‌های ما بهانه است که بتوانیم غفلت زدایی کنیم. آن قدم اول را برداریم. 

🔶در دعا هست که خدایا مرا نسبت به یاد او فراموشی نینداز که فراموش کنم. اگر این یاد بیاید،یواش یواش ما را به آن اضطرار می‌کشاند. ما آن قدم اول را برمی‌داریم. حافظ در آن غزل قشنگش می‌گوید:

ای پادشه خوبان داد از غم تنهایی    
جان بی‌تو به لب آمد وقت است که باز آیی

🔶در این غزل به هر حال مفصلی که دارد یک قسمتش این است که:

ای درد تو هم درمان در بستر ناکامی  
ای یاد تو هم مونس،در گوشه‌ی تنهایی

🔶اگر ما به این یاد برسیم خودش خیلی کمک می‌کند.این غفلت‌هایی که متأسفانه در دنیا فراگیر می‌شود،ما بتوانیم آن غفلت‌ها را با یک چیزهایی از بین ببریم. 

🔶یکی از آن چیزها یاد ولی خداست که قطعاً باعث می‌شود که او هم دعاگوی ما باشد.هست ولی به طور خاص!عنایت خاص او بر سر ما بیاید.ما دنبال این هستیم. انشاءالله بتوانیم در مباحثمان این کارها را بکنیم.

🔶مرحوم کلینی که رضوان خدا بر این عالم بزرگوار باشد.شما ببینید چقدر خوش سلیقه بوده است.در کتاب کافی وقتی بحث امامت را شروع کرده است، آن قسمت «کتاب الحجة» اولین بابی که قرار داده است،اثبات حجت نیست. که بیاییم حجت را اثبات کنیم.نه... اضطرار الی الحجة است. اولین بابی که مرحوم کلینی قرار داده اضطرار به حجت است. نیاز ما به حجت است. اگر این نیاز ثابت شد،خدا هیچ نیاز اسیری را بی‌پاسخ نگذاشته است. 

🔶امکان ندارد خدا یک نیازی را که خودش در ما قرار داده است،بی‌پاسخ بگذارد.نیازهای کاذب را خدا قرار نداده است.نیازهای کاذب نیازهایی است که در همه‌ی مردم نیست.در همه نیست.مثلاً اگر کسی خدای نکرده معتاد شود و نیاز به مواد مخدر پیدا کند،علاوه به اینکه نیاز به آب و خواب و غذا دارد،نیازهای مختلف و طبیعی دارد،یک نیاز دیگر هم در او پیدا شد.نیاز به مواد مخدر!این نیاز کاذب است.دلیلش این است که در بقیه نیست. 

🔶اگر یک نیاز اصلی و واقعی بود هر انسانی باید این را داشت.این نیاز کاذب است.اینقدر این نیاز برای خودش جا باز می‌کند که جای آن نیازهای دیگر را هم می‌گیرد.

🔶این نیاز را کاری ندارم.اما نیازهای واقعی که خود خدا در ما گذاشته است، و نشانه‌اش این است که در همه‌ی انسان‌ها هست،در فطرت همه هست، امکان ندارد خدای حکیم این نیاز را بگذارد،ولی ما به ازای آن را در عالم خارج نگذارد.

🔶 لذا ما می‌گوییم اگر اضطرار به حجت در ما ایجاد شد،قطعاً وجود حجت هست.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳/۰۲/۰۹
داود احمدپور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی