دست‌نوشته‌های کمیل

بایگانی
آخرین مطالب

شهید بی سر 1

پنجشنبه, ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۹:۰۶ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم 
 

 مصاحبه با شهید محمد رضا اسدی

▫️ شهید رضا اسدی در عملیات خیبر بر اثر بمباران شیمیایی دشمن شیمیایی می شود. شدت جراحات او موجب می شود وی را به همراه چند تن از رزمنده ها به اروپا (سوئد) اعزام کنند. 

 متن زیر، گزارش گفتگوی او با خبرنگار خارجی است که در بیمارستانی در سوئد انجام شده است:

  محمدرضا اسدی، از محلات (شهری در مرکز ایران)، در تاریخ 27 فوریه 1984 (8 اسفند 1362 ) و در عملیات خیبر (منطقه جُفِیر) مجروح گردید. او که متأهل و دارای یک فرزند یک‌ماهه است، در باره مجروحیت خود، چنین می‌گوید: 

 حدود ساعت 7 صبح بود که ده فروند هواپیماهای میگ عراقی مقر ما را بمباران کردند. آنها به صورت دو تایی و در کنار هم پرواز می‌کردند و هر کدام ده بمب به طرف ما پرتاب کردند. 

پس از انفجار بمب‌‌ها، گاز نارنجی رنگی که بوی مطبوعی هم داشت در فضا منتشر شد. 

 در پی این حادثه، فریادهای همرزمانم را می‌شنیدم که چشمانشان دچار سوزش و درد شدید شده و تمام سطح پوست بدنشان سوخته و تاول زده بود!

 به آنها فرمان دادم بادگیرهای خود را بر تن کنند، ولی گازهای شیمیایی به درون بادگیرهای آنها نیز نفوذ کرده بود. 

 افراد گردان من، ۳۰۰ نفر بودند که تقریباً تمامی شان از جمله خود من آسیب دیده بودیم، از این رو ما را به بیمارستانی در اهواز منتقل کردند. این مرکز درمانی، مملو از مجروحین شیمیایی شده بود. 

⚪️ از آنجا تعدادی را به علت شدت جراحات به تهران اعزام کردند که من هم جزء آنها بودم. مجروحیت من از ناحیۀ سر، صورت، دست‌ها و نیز شکم بود. در تهران هم درمان خاصی صورت نگرفت، به ناچار ما را برای معالجه،  به کشور سوئد اعزام کردند و هم اکنون نیز در بیمارستان ویژه آسیب دیدگان شیمیایی به نام: Uppsala یا (Akademiska)، تحت درمان هستیم.

 

شهید محمدرضا اسدی،فرمانده گردان لشکر۱۷ علی بن ابی‌طالب(ع) که در عملیات خیبر (منطقه جُفِیر) بر اثر بمباران شیمیایی دشمن بشدت آسیب دید

 ⏳ او در زمستان۱۳۶۲ به اتفاق تنی چند از مصدومان شیمیایی برای ادامه درمان توسط دولت ایران به اروپا اعزام شد

⚪️ وی پس از التیام نسبی به جبهه برمی‌گردد و یک سال بعد (زمستان ۶۳) در عملیات بدر و در گرماگرم نبرد با دشمن بعثی به شهادت رسیده و سرِ این فرمانده شجاع از تن مجروحش جدا می‌شود


آری!!  . . . این انقلاب، آسان به دست ما نرسیده که آن را آسان از دست بدهیم!

🌱 استقرار و تثبیت جمهوری اسلامی، ثمره خون ده‌ها هزار شهید و مرارت های جانبازان، اُسرا ....خانواده های شهدا و مردم بصیر و با استقامت ایران است که بیش از چهار دهه انواع توطئه ها و نقشه های بیگانگان را پشت سر گذاشته است و به یاری خداوند همچنان پای کار این نظام مقدس باقی می‌ماند

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳/۰۲/۰۶
داود احمدپور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی