دست‌نوشته‌های کمیل

بایگانی
آخرین مطالب

شهید بی سر

پنجشنبه, ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۸:۵۸ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم 

 در اوان کودکی پدر را از دست می‌دهد و مادر فداکار، وی و سه برادر بزرگترش را با یتیمی بزرگ می‌کند.

 رضا نوجوان است که جنگ شروع می‌شود. او وارد سپاه شده و با رضایت مادر، راهی جبهه می‌شود تا سهمی در جهاد در راه خدا داشته باشد.

  در جبهه، در یگان رزمی  فعالیت داشته  و مراحل مسئولیت را تا رده فرماندهی گردان طی می‌کند. در زمستان 62 و در عملیات خیبر، بر اثر بمباران شیمیایی دشمن بعثی به شدت آسیب می‌بیند.

  پس از مداوای نسبی، بار دیگر با تنی مجروح، به جبهه‌ها باز می‌گردد و یک سال بعد (زمستان 63  - در عملیات بدر) در گرماگرم نبرد با دشمن بعثی، سرِ این سردار شجاع از تن جدا گردیده و آسمانی می شود.

 

  ایمان، اخلاق، شب‌زنده‌داری و غیرت و شجاعت مثال زدنی او در میادین نبرد، زبانزد خاص و عام بود.

 همواره لبخند بر چهره‌اش نمایان بود و برخورداری از اخلاق و صفات پسندیده، وی را محبوب همگان کرده بود

 محمد رضا اسدی هنگام شهادت، 20 ساله بود. 
 وی در وصیت‌نامۀ خود به نکاتی اشاره می‌کند که حکایت از روح بلند و عرفانی او داشته و برای همه، بویژه جوانان امروز  آموزنده است:
 
 به این دنیا دل نبستم و چیزی هم در این دنیا ندارم. 

  طبق فرموده حضرت علی(ع) ، غفلت و حُب دنیا، سر منشأ تمام گناهان و خطاهاست.

  راضی نیستم کسی در شهادت من لباس سیاه عزا بپوشند و بر مرگ من بگریید؛ زیرا :

▪️  اگر شهید شدم، زنده‌ام . زنده‌تر از تمام زنده‌ها !!

  دوستان و خویشان من خوشحال باشید؛ زیرا از زندان طبیعت، خلاص شده، به سوی مطلوب خود می‌روم و عمر جاودان می‌یابم.

  دوست دارم در شب شهادتم، مجلس جشن و سرور بر پا کنید؛ زیرا که من به وصال خود رسیده‌ام.

  این را هم بگویم که شفاعت من در روز قیامت، به کسی که برای اسلام خدمت نکند و در راه و خط امام نباشد، نمی‌رسد . . . 
 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳/۰۲/۰۶
داود احمدپور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی