دست‌نوشته‌های کمیل

بایگانی
آخرین مطالب

تدبیر ایران

دوشنبه, ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۰۸ ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم 

پیچیدگی تدبیر ایران
دردناک‌تر از اصابت موشک

🔹جمهوری اسلامی ایران می توانست:

🔻به جای ۴۰۰ صد موشک و پهپاد، ۴۰۰۰ فروند موشک و پهپاد شلیک کند؛
🔻به جای تسلیحات متوسط، از موشک ها و پهپاد های فوق مدرن استفاده کند؛
🔻به جای چند ساعت عملیات، ظرف چند دقیقه ضربه بزند؛
🔻به جای خبر دادن و همه را حساس کردن، غفلتا و دفعتا بزند؛
🔻به جای پایگاه های مهم نظامی اسرائیل، تل آویو و حیفا و دیمونا را در هم بکوبد؛
🔻و به جای این که از فاصله ۱۵۰۰ کیلومتری شلیک کند،
عملیات را به متحدانش بسپارد.

🔹اما ایران، غریب ترین، نامتعارف ترین، پیچیده ترین، دشوارترین، و در عین حال تاثیر گذار ترین کار را با حداقل توانمندی هایش انجام داد.
🔹ایران می توانست مُشت خود را در همین ضربه اول باز کند و فقط برای یک بار، درد را به اسرائیل بچشاند. اما این ضربه هر قدر عمیق، تمام می شد و دشمن به آسودگی پس از دریافت ضربه می رسید
🔹ایران، مُشت خود را باز نکرد و دشمن را در هراس و خماری عمیق فرو برد. دشمن هم درد کشید، تحقیر شد و هیبتش فرو ریخت، و هم نمی داند  نیش و نشتری که نوک آن بر پیکرش نشست، تا کجا و چقدر می تواند عمق پیدا بکند.
🔹شمشیر هیبت و هراس افکنی ایران، همچنان بالای سر اسرائیل خواهد ماند و این، کُشنده تر است. این ابهام راهبردی در حالی است که تازه، دست ایران برای زدن ضربات مستقیم باز شده است.

🔹اینها که گفته شد، شاید تحلیلی ابتدایی و ناقص، از بیانات امروز رهبر انقلاب، در دیدار جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح است:

🔻"به‌لطف خداوند نیروهای مسلح در قضایای اخیر، چهره خوبی از توانایی‌ها و اقتدار خود و همچنین یک چهره ستودنی از ملت ایران به نمایش گذاشتند و ظهور قدرت اراده ملت ایران در عرصه بین‌المللی را به اثبات رساندند.
🔻دستاوردهای اخیر نیروهای مسلح موجب ایجاد احساس شکوه و عظمت درباره ایران اسلامی در چشم جهانیان و ناظران جهانی شده است.
🔻موضوعِ تعداد موشک‌های شلیک شده و یا موشک‌های به هدف اصابت کرده -که طرف مقابل بر روی آنها متمرکز شده- موضوع دست دوم و فرعی است؛
🔻موضوع اصلی، ظهور قدرت اراده ملت ایران و نیروهای مسلح در عرصه بین‌المللی و اثبات آن است، که ناراحتی طرف مقابل نیز از همین موضوع است.
🔻حوادث گوناگون، با هزینه و دستاورد همراه هستند و مهم آن است که با تدبیر، از هزینه‌ها کاسته و بر دستاوردها افزوده شود و این کاری است که نیروهای مسلح در حوادث اخیر به خوبی انجام دادند".

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳/۰۲/۰۳
داود احمدپور

نظرات  (۱)

اگر قیمت طلا ریزش نکنه

یک جنگ عجیب در خاورمیانه صورت میگیره

هیچ مکانی امن نخواهد بود .... مخصوصا امارات و دبی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی