دست‌نوشته‌های کمیل

بایگانی

شهید صیاد شیرازی 67

جمعه, ۲۴ فروردين ۱۴۰۳، ۱۰:۲۱ ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم 

 علاقه خاص آقای بهاءالدینی به صیاد شیرازی

☀️نورانیت شهید صیاد شیرازی

رفتم قم رسیدم خدمت آیت الله بهاء الدینی ... 
ایشان به من نگاهی کردند ، 
گویا منتظر بودند که پیغام را برسانم ،
گفتم که حاج آقا ! جناب صیاد به شما سلام رساندند و گفتند دلم برای شما تنگ شده ، 
آقای بهاء الدینی فرمودند : شما آقای صیاد را می شناسید ؟ 
گفتم : حاج آقا فرمانده من است من چطور نشناسمش ! 
گفتند : شما آقای صیاد را می شناسید ؟ 
با سؤال دوم فهمیدم که حاج آقا به من می خواهد بگوید شما نمی شناسیدش . 
گفتم : نه آن قدری که شما می شناسید . 

گفتند : آقای صیاد را می شناسید؟ 
گفتم : نه حاج آقا 
سه بار از من سؤال کردند و بار سوم گفتم نه حاج آقا. 
ایشان گفتند : صیاد یک پارچه نور است ، 
سه بار هم تکرار کردند 

(نقل از یکی از شاگردان آقای بهاء الدینی)

ا🌱🌱🌱🌱🌱

🍁 ۲۸ تیر ۱۳۷۶ -سالروز رحلت آیت الله العظمی بهاءالدینی

🌴ایشان از نمونه‏‌های روحانیان زاهد و عامل بود؛ به نماز شب و رعایت جزئیات مسائل اخلاقی پایبندی بسیار داشت و از علاقمندان عالمان آزاده به شمار می‌‏رفت. ایشان شیفته کسانی همچون آیت‌الله سیدحسن مدرس بود و حتی با حالت بیماری نیز زیارت قبر او در کاشمر را از یاد نمی‌‏برد. این عارف سترگ، در تحمل مصائب و سختی‏‌ها صبور بود و به خواندن قرآن و ادعیه شوق فراوان داشت. به دفاع از حریم ایران اسلامی اهمیت فوق‌‏العاده می‌‏داد و به همین خاطر، به رغم کهولت سن و رنج بیماری،چندین بار در زمان جنگ در جبهه‏‌ها حضور یافت و با نفس رحمانی خود، روحیه‌بخش رزمندگان اسلام بود
---------
یک روز در یکی از قرارگاه‌ها ، شهید صیاد شیرازی از بهادری پرسید که فلانی میزان شرکت رزمنده‌ها در نماز جماعت به چه صورت است؟ بهادری گفت اکثر رزمنده‌ها در نماز جماعت ظهر و عصر و مغرب و عشاء شرکت می‌کنند ولی تعداد شرکت کنندگان در نماز جماعت صبح کم است.
.
▪️در این زمان شهید صیاد به من گفت به همه اعلام کن که فردا قبل از اذان صبح در حسینیه حاضر باشند و من این کار را کردم.
صبح همه در حسینیه حاضر شدند و شهید صیاد بلند شد و گفت: برادران، شما به دستور من که یک سرباز کوچک جبهه اسلام هستم قبل از اذان صبح در حسینیه حاضر شدید ولی به امر خدا که هر روز صبح با صدای اذان شما را به نماز جماعت می‌خواند، توجه نمی‌کنید!

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳/۰۱/۲۴
داود احمدپور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی