دست‌نوشته‌های کمیل

بایگانی
آخرین مطالب

امام زمان عج 942

يكشنبه, ۱۲ فروردين ۱۴۰۳، ۰۵:۰۳ ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم 
 

‌دعوت امام زمان علیه السلام به سوی حق 

💠در زیارت آن جناب آمده: سلام بر تو ای دعوت گر الهی! و ای مظهر و آئینه صفات ربّانی! 

💠در زیارت جامعه آمده است: سلام بر امامان دعوت گر به سوی خدا و زمامداران هدایتگر. 

💠 در حدیثی از عبد العزیز بن مسلم در کافی و کمال الدین منقول است که، حضرت ابوالحسن امام رضاعلیه السلام فرمود: امام، امین خداوند در خلق اوست و حجّت او است بر بندگانش، و خلیفه او در بلادش، و دعوت گر به سوی او، و مدافع از حقوق اوست. 

💠در بحار از حضرت ابی عبد اللَّه صادق علیه السلام روایت شده که فرمود: چون خداوند اذن فرماید که قائم - عجّل اللَّه فرجه الشریف - خروج کند، آن حضرت منبر می‌رود و مردم را به سوی خودش دعوت می‌کند و آن‌ها را به حقّ خدا سوگند می‌دهد و به حقّ خویش دعوت می‌نماید و این که در میان آنان به شیوه و سیره رسول خداصلی الله علیه وآله رفتار خواهد کرد و همان عمل او را انجام خواهد داد. پس خداوند - جلّ جلاله - جبرئیل را می‌فرستد تا نزد آن حضرت بیاید، که بر حطیم نازل شود و به آن جناب عرض کند: به سوی چه چیز دعوت می‌نمایی؟ پس قائم او را خبر می‌دهد. آن گاه جبرئیل می‌گوید: من نخستین کسی هستم که با تو بیعت می‌کنم، دستت را بده. پس بر دست او مسح می‌کند در حالی که سیصد و ده و اندی مرد (سیصد و سیزده تن) خدمتش حاضر شده اند، با آن حضرت بیعت می‌کنند و در مکّه می‌ماند تا وقتی که اصحابش به ده هزار نفر برسند، سپس از آنجا به سوی مدینه می‌رود.

💠از حضرت ابوجعفر باقر علیه السلام در خبر طولانی آمده: سپس می‌رود مردم را به کتاب خدا و سنّت پیغمبرصلی الله علیه وآله و ولایت علی بن ابی طالب علیهما السلام و بیزاری از دشمنان دعوت می‌کند. 

💠 از همان حضرت روایت است فرمود: هنگامی که قائم ما بپاخیزد مردم را به سوی امر جدید دعوت خواهد کرد، چنان که رسول خداصلی الله علیه وآله این کار را کرد و اسلام غریبانه آغاز شد و به حال غربت باز خواهد گشت، پس خوشا به حال غریبان.

💠از ابوبصیر از حضرت ابوعبد اللَّه صادق علیه السلام روایت است که فرمود: اسلام غریبانه آغاز شد و به همان حال هم باز خواهد گشت، پس خوشا به حال غریبان. ابوبصیر می‌گوید: عرض کردم: أصلحک اللَّه، این سخن را برایم شرح فرمای. فرمود: دعوت کننده از ما دعوت تازه ای آغاز می‌کند، هم چنان که رسول خداصلی الله علیه وآله دعوت کرد. 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳/۰۱/۱۲
داود احمدپور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی