دست‌نوشته‌های کمیل

بایگانی

کربلایی شدن 104

سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۱۵ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم 
 


🩸 آب خوردم،عوض خنک‌شدن،حس کردم / جگرم سوخت برای جگر سوخته‌ات ...

داوود رِقّی گوید: من در حضور امام جعفر صادق علیه‌السّلام بودم که امام علیه‌السلام، آب خواستند.

📋 فَلَمَّا شَرِبَهُ رَأَیْتُهُ قَدِ اسْتَعْبَرَ وَ اغْرَوْرَقَتْ عَیْنَاهُ بِدُمُوعِهِ
🔻هنگامی که آن حضرت آب را آشامید، حالت گریه به آن حضرت دست داد و چشمانش پر از اشک شد.

🥀 سپس به من فرمودند:

📋 لَعَنَ اللَّهُ قَاتِلَ الْحُسَیْنِ علیه‌السلام 
🔻 خدا قاتل امام حسین علیه‌السّلام را لعنت کند.

📋 فَمَا مِنْ عَبْدٍ شَرِبَ الْمَاءَ فَذَکَرَ الْحُسَیْنَ وَ لَعَنَ قَاتِلَهُ إِلَّا کَتَبَ اللَّهُ لَهُ مِائَةَ أَلْفِ حَسَنَةٍ وَ حَطَّ عَنْهُ مِائَةَ أَلْفِ سَیِّئَةٍ وَ رَفَعَ لَهُ مِائَةَ أَلْفِ دَرَجَةٍ
🔻هیچ بنده‌ای نیست که آب بیاشامد
و قاتل امام حسین علیه‌السلام را لعنت کند، مگر اینکه خدا صد هزار حسنه در نامه عملش می‌نویسد و صد هزار گناه او را محو کرده و صد هزار درجه برایش بالا می‌برد.

📋 وَ کَأَنَّمَا أَعْتَقَ مِائَةَ أَلْفِ نَسَمَةٍ وَ حَشَرَهُ اللَّهُ یَوْمَ الْقِیَامَةِ ثَلِجَ الْفُؤَادِ
🔻 و گویا چنین شخصی صد هزار غلام آزاد کرده است و خداوند فردای قیامت او را در حالی محشور می‌کند که قلبش مطمئن و آسوده است.

📚کامل الزیارات، ص۱۰۶ 

✍️ مردم آخر ز غم تَن به هم دوخته‌ات
دلم افروخت از آن لبان افروخته‌ات

آب خوردم، عوض خنک شدن، حس کردم
«جگرم سوخت برای جگر سوخته‌ات»

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۱۲/۲۹
داود احمدپور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی