دست‌نوشته‌های کمیل

بایگانی

شهید عماد مغنیه

دوشنبه, ۲۳ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۲۶ ب.ظ


بسم الله الرحمن الحیم 

 - ۲۳ بهمن ماه ۸۶  - سالروز شهادت عماد مغنیه

 ♦️عماد مغنیه که به «مرد سایه» مقاومت شهرت داشت، از نظر سیاسی و جهادی، فرزند دو انقلاب یعنی انقلاب اسلامی ایران و انقلاب فلسطین بود.
♦️حاج رضوان بیشترین تعداد عملیات علیه رژیم صهیونیستی را در جهان به نام خود ثبت کرد.
♦️شهید عماد مغنیه به «مرد سایه» در مقاومت اسلامی شهرت داشت و بسیاری او را مغز متفکر حزب‌الله قلمداد می‌کنند.
♦️شهید مغنیه پس از اجرای موفق چند عملیات‌ به عنوان فرمانده گارد حفاظت مقامات بلندپایه حزب‌الله منصوب و پس از آن به عنوان مسئول عملیات ویژه حزب‌الله انتخاب شد.
♦️عماد مغنیه در پی انفجاری در منطقه کفرسوسه
دمشق در ۲۳ بهمن ۱۳۸۶ به شهادت می‌رسد.
♦️ هشت گوی آهنین به بدن وی اصابت کرده بود. یکی از گوی‌های آهنین به چشمش اصابت کرده و از پشت سرش بیرون آمده بود. او بلافاصله جان خود را از دست داده بود.
♦️«یوسی کوهن» که سابقه ای ۳۰ ساله در موساد دارد و کارکنان موساد از او  به عنوان نابغه ترور و مغز متفکر طراحی عملیات های تروریستی نام می‌برند، فرمانده ترور عماد مغنیه بود

 

🔷 ۲۳ بهمن سالروز شهادت شهید عماد مغنیه فرزند معنوی مقام معظم رهبری گرامی باد.

🔸رهبر معظم انقلاب: «صهیونیست های خونخوار و جنایت‏کار بدانند که خون مطهر شهیدانی همچون عماد مغنیه، صدها عماد مغنیه می‏ آفریند و مقاومت در برابر ظلم و فساد و طغیان را دو چندان می‏ کند. مردانی چون این شهید بزرگوار زندگی و آسایش و بهره‏ مندی های مادی خود را در راه دفاع از مظلوم و مبارزه با ظلم و استکبار فدا کردند. رضوان خدا بر او و بر همه‏ مجاهدان راه حق باد.»

🔸سرباز قاسم سلیمانی: «حاج رضوان مثل شمشیر فرود می‌آمد و مثل شبح ناپدید می‌شد.» 

🔸سید حسن نصرالله: «خون حاج عماد مغنیه موجودیت اسرائیل را نابود می کند.»

🔸نقل است که این چریک استثنایی خاورمیانه هیچ گاه از دری که وارد می‌شد، بیرون نمی رفت و به طور مرتب اتومبیل شخصی‌اش را تغییر داده و هیچ گاه قراری را با تلفن یا موبایل هماهنگ نمی کرد. همچنین گفته می‌شود دستگاه‌های اطلاعاتی بیش از 40 کشور عربی و غربی در پی به دست آوردن نشانی از وی بودند و در این راه ده‌ها میلیون دلار هزینه کردند. وی علاوه بر عربی و فارسی به زبان فرانسه نیز تسلط داشت.

🔸دشمنانش او را روباه، ساحر، معما، شبح، استراتژیست، مغز متفکر نظامی و شخصیت شماره دو حزب‌الله لقب داده‌ بودند.

🔸سرانجام حاج عماد پس از ۳۰ سال زندگی فوق سری و مخفیانه در ۲۳ بهمن ماه ۱۳۸۶ و در حالی که دو دقیقه قبل، از حاج قاسم سلیمانی در خانه امن خود در دمشق جدا شده بود، توسط جاسوس های موساد شناسایی و به کاروان عاشورا پیوست.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۱۱/۲۳
داود احمدپور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی