دست‌نوشته‌های کمیل

بایگانی

کلام حق 296

جمعه, ۶ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۳۶ ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم 
 

«حفّی» به‌معنای «بسیار مهربان» است.
بالاصاله خدای سبحان «حَفّی» (بسیار مهربان) است و در میان مخلوقات، نام «حَفّی» در کامل‌ترین وجود عالم متجلی است.

🍃 خداوند در حدیث قدسی می‌فرماید: 

🔆 «لَو یَعلَمُ المُدبِرونَ عَنّی کَیفَ انتِظاری لَهُم وَ رِفقی بهم و شَوقی اِلَی تَرکِ مَعاصیهِم لَماتُوا شَوقاً اِلیَّ وَ تَقطَّعَت أوصالُهُم مِن مَحَبَّتی» 

🔆 «اگر کسانی که به من پشت کرده‌اند می‌دانستند چقدر منتظر آنها هستم، چقدر با آنها مدارا می‌کنم و چقدر مشتاق ترک معصیت‌شان هستم، حتماً از شدت اشتیاق به من، می‌مردند و استخوان‌های مفاصلشان در راه محبت من از هم جدا می‌شد.»

📗 المحجّة البیضاء، ص ۶۲

✳️  خدای «حفّی» چندان بنده‌اش را دوست دارد که مشتاقانه انتظار بازگشت او را می‌کشد.

🍃 در حدیث قدسی خدای سبحان به حضرت عیسی می‌گوید: 

🔆 «یَا عِیسَى کَمْ‏ أُطِیلُ‏ النَّظَرَ وَ أُحْسِنُ الطَّلَبَ وَ الْقَوْمُ فِی غَفْلَةٍ لَا یَرْجِعُون»

🔆 «عیسی! چقدر نگاهم را طولانی می‌کنم و طالب هستم. در حالی که مردم در غفلت به سر می‌برند و به سوی من برنمی‌گردند.»

📘 حکمت‌نامۀ عیسی‌بن‌مریم، ص ۲۶۷

✳️ امام عصر (عج) مظهر نام «حفّی» باری تعالی است و همۀ بندگان را دوست دارد و نسبت به همه ما بسیار مهربان است.

🔸اگر چشم بصیرتی به ما ارزانی شود در جای جای زندگی خویش «حفی» بودن حضرت را مشاهده خواهیم کرد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۱۱/۰۶
داود احمدپور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی