دست‌نوشته‌های کمیل

بایگانی

به خود یاس نامیدی راه ندهید

سه شنبه, ۱۹ دی ۱۴۰۲، ۰۹:۳۹ ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم 

پاسخ امام خمینی به بنی صدر بعد از شهادت نیروها در هویزه

🔸 سردار «فتح‌الله جعفری» مشاور رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح با بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس و ابتدای جنگ اظهار داشت: ظرفیت نیرو‌های ایران در مقابل ارتش بعث عراق، از نظر عِده و عُده یک چهارم بود؛ عراق ۲۴۱ گردان در مقابل ایران به میدان آورده بود و در جنگ نابرابر قرار گرفتیم.

🔸 جعفری با اشاره به اینکه در ابتدای جنگ ایران با قدرت اندک در جبهه‌ها حضور یافته و تلفات زیادی داد، گفت: ارتش عراق به‌واسطه تصرف سریع و آسان بخش‌هایی از خاک ایران در ابتدای جنگ احساس غرور می‌کرد.

🔸 وی تصریح کرد: پس از اشغال برخی از شهر‌های مرزی، بنی‌صدر با اجرای چهار عملیات سنگین درصدد آزادسازی این مناطق برآمد که نه تنها موفق به فتح مناطق اشغال شده نشد، بلکه #هویزه را هم طی یکی از عملیات‌ها از دست داد.

🔸 جعفری ادامه داد: زمانی که دشمن هویزه را به دست گرفت، اشغال مناطق مرزی را ادامه داد که اشغال هویزه یکی از سنگین‌ترین تلفات را برای نیرو‌های ما به همراه داشت؛ زیرا در این واقعه ۱۴۰ نفر به شهادت رسیدند
.
🔸 وی گفت: پس از آن، بنی‌صدر طی نامه‌ای به امام خمینی(ره) عدم توانایی ایران در رویارویی با عراق را عنوان کرد که امام در جواب وی فرمودند: به خود یأس و نامیدی راه ندهید.

🔸 این رزمنده سال‌های دفاع مقدس ادامه داد: پیام امام خمینی(ره) باعث شد شهیدان حسن باقری و داوود کریمی که در سطح بالای تصمیم‌گیری اداره جنگ بودند، جلسه‌ای در پادگان گلف با حضور مقام معظم رهبری که در آن زمان نماینده حضرت امام (ره) در شورای عالی دفاع بودند، تشکیل دهند.

🔸 وی عنوان کرد: در آن جلسه راهکار‌های پیروزی رسیدن در مقابل دشمن توسط شهید حسن باقری ارائه شد.

🔸 مشاور رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح تصریح کرد: در این جلسه تأکید شد که از لحاظ توان نظامی نمی‌توانیم در مقابل عراق‌ایستادگی کنیم؛ اما با تکیه بر‌ایمان و آموزه‌های دینی و با توجه به وعده خداوند می‌توانیم در مقابل دشمن‌ایستادگی کرده و او را شکست دهیم.

🔸 وی با اشاره به تصمیمات آن جلسه که مردمی کردن جنگ و خروج از حالت دفاعی که مورد تأکید امام (ره) هم بود، عنوان کرد: با ورود نیرو‌های بسیجی و مخلص و تقویت‌ایمان در جبهه‌ها توانستیم بر دشمن فائق آییم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۱۰/۱۹
داود احمدپور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی