دست‌نوشته‌های کمیل

بایگانی

شهید فرجوانی

يكشنبه, ۳ دی ۱۴۰۲، ۱۱:۳۲ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم 

🔰 ۳ دی ماه سالروز شهادت اسماعیل فرجوانی؛
رزمنده‌ای که حکم جهاد از او برداشته شده بود؛ 

▫️جانباز جنگ بود. 
یک پایش مجروح و یک دستش تا مچ قطع شده بود. 
۲ فرزند معلول داشت، برادرش شهید و خواهرش جانباز ۷۰ درصد بود. 
به‌خاطر مشکلات زیادش امام جمعه و فرمانده لشکر تکلیف جهاد را از گردنش برداشتند، اما او حاضر به ترک جبهه نشد.

▫️در عملیات کربلای ۴ فرماندهی گردان کربلا(نور) را بر عهده داشت و به عنوان غواص خط‌شکن در نوک پیکان حمله قرار گرفت و به شهادت رسید.
 پیکرش در کنار اروند همراه دیگر شهدا جا ماند و سال ۸۱ تفحص شد.
اما گردان کربلا یکی از موفق‌ترین گردان‌ها در کل عملیات لقب گرفت.  

غواص شهید اسماعیل فرجوانی🌷
ولادت: ۱۳۴۱/۷/۶، اهواز 
شهادت: ۱۳۶۵/۱۰/۳،کربلای۴
آرمیده در گلزار شهدای اهواز
▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️

🔰 روایت وداع شهید اسماعیل فرجوانی با مادرش پیش از عملیات کربلای ۴

▫️شب یکم دی ماه به خانه‌مان آمد. گفت مامان فردا صبح منتظرت هستم.
 به خانه‌ام بیا با شما کار دارم. 

▫️وقتی رفتم دیدم اسماعیل ایستاده دمِ در و یک کت و شلواری که دو سال پیش از آن خودم برایش دوخته بودم و پرو نکرده بود، تنش کرده . 
وقتی من را دید دور خودش یک چرخی زد و گفت مامان کت و شلوار به تنم قشنگ است؟ 

▫️گفت: مادرها آرزو دارند پسرشان را در لباس نو ببینند. 
اما می‌دانی یک مادر چه وقت باید از قامت پسرش لذت ببرد، گفتم چه وقتی؟ 
گفت زمانی که ببیند فرزندش در خون خود برای رضای خدا غوطه‌ور است

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۱۰/۰۳
داود احمدپور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی