دست‌نوشته‌های کمیل

بایگانی

خاتمی فاسد مخالف حکم حجاب

چهارشنبه, ۱۱ مرداد ۱۴۰۲، ۰۴:۰۱ ب.ظ

🚨باغی انقلاب این‌بار علیه حکم قطعی خدا

🔻از بنیاد سوروس تا VOA؛ صدای خاتمی را این‌ها بازتاب می‌دهند/ آقای خاتمی، لباس پیامبر برای شما زیادی گشاد است!

🔹اخیرا محمد خاتمی در مقدمه‌ی مقاله‌ای با عنوان «پژوهش اجتماعی جمعی از حقوقدانان، جامعه‌شناسان و حوزویان درباره مسئله حجاب» اظهاراتی را پیرامون حجاب بیان داشته است. وی در بخشی از این مقاله که توسط بلندگوهای جریان اصلاحات نیز به صورت گسترده بازنشر داده شد، گفته است: «حجاب (اجباری) برای حکومت تبدیل به امر هویتی شده و باید بپذیرد که بخش کثیری از جامعه، حجاب اجباری را نمی‌خواهد. از ده ماه پیش، زنان زیادی به حجاب اجباری تن نمی‌دهند. حکومت در صدد تصویب قوانین سخت‌گیرانه برای حجاب است.»
 
🔹همچنین در بخش دیگری افزوده است که : «حکومت به دنبال تحقق اهداف و آرزوهایی است که کثیری از جامعه یا آنها را نمی‌خواهند و یا در اولویت آنها نیستند. پس باید شیوه‌های حکمرانی اصلاح و متناسب با تغییرات اجتماعی، فرهنگی باشد. مساله حجاب نیز یکی از مهمترین نمودهای این شکاف فزاینده است.»

🔹این نوشته‌ها دقیقا زمانی منتشر شده‌است که قوای سه‌گانه برای تصویب لایحه عفاف و حجاب اقدامات فوری و مهمی را برداشته‌اند. هرچند نسبت به بندهای این لایحه ابهامات و نگرانی‌هایی وجود دارد، اما تقارن زمانی این دو اتفاق و تلاش‌های خاتمی و رسانه‌های جریان اصلاحات، سوالاتی را برای مخاطب ایجاد می‌کند که باید نسبت به آن‌ها پاسخ مناسبی داده شود.
 
🔹یکی از این سوالات مربوط به نقش دولت در عرصه حقوق شهروندی بوده که مشخصا مورد توجه محمد خاتمی قرار نگرفته است. دولت به مثابه نهادی که از دل جمهور تشکیل شده و رای و اعتماد بدنه‌ی مردمی را در کنار خود احساس می‌کند، موظف است نسبت به ارزش‌های اولیه تشکیل نظام اسلامی متعهد بوده و مطالبات خیل عظیمی از جامعه را پاسخ دهد.
 
🔹اینکه رفتار ناهنجار و ضد فرهنگ ایرانی اسلامی یک عده، عادی‌سازی شده و هیچ برخوردی نیز با ایشان صورت نگیرد، اساسا نه عقلانی است، نه از منطق مشخصی الگو می‌گیرد و نه اصلا بنابر ضوابط معین حکمرانی قابل توجیه است.
 
🔹خوب است به این هم اشاره ‌کنیم که حجاب علاوه بر الزام قانونی، حکم شرعی هم بوده و اتخاذ موضع اینچنینی آن هم از یک روحانی ملبس به جامه‌ی پیغمبر در نوع خود عجیب است. چرا که عملا این اقدام مخالفت با حکم خدا بوده و از دیدگاه خاتمی نه تنها یک مسئله‌ی هویتی نیست بلکه به تناسب زمان باید این حکم قطعی خداوند نیز تغییر پیدا کند!

🔹باید به این نکته اشاره کرد که این جنس موضع‌گیری حامیانه محمد خاتمی از معدودی هنجارشکن، در اثنای شورش‌های ۱۴۰۱ نیز دیده شده و او در آن مقطع صریحا حمایت خود را از آشوب‌گران اعلام کرده‌بود: «جامعه با شعار زیبای زن زندگی آزادی حرکت خود را به سوی آینده بهتر نشان می‌دهد». اما با پایان یافتن قائله، وی از حرکات پاندولی متناقض خود استفاده کرده و موضعی متفاوت از گفته‌ی قبلی خود اتخاذ کرد: «اگر زندگی می‌خواهیم، زندگی در براندازی پیدا نمی‌شود؛ چرا که در آن صورت ایران روزگار خوبی نخواهد داشت و آشوب و ناآرامی‌های سنگینی را در پی خواهد داشت.»

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۵/۱۱
داود احمدپور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی