دست‌نوشته‌های کمیل

بایگانی

کلام شهید همت

يكشنبه, ۸ مرداد ۱۴۰۲، ۰۶:۰۳ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم 

سخنان عتاب آمیز شهید همت در جلسه نیروها

💠 ۸ مرداد ۱۳۶۱ — عملیات رمضان در حالی به پایان رسید که فشار زیادی به نیروها و کادر تیپ ۲۷ محمد رسول الله(ص) وارد آمد. به طوری که عکس العمل های آنها، سخنان تند شهید همت را در جلسه روز ۹ مرداد ۱۳۶۱ در پی داشت:

🔹"الآن نماینده امام، اطمینانش از لحاظ برش عملیاتی و کیفیت کار، به دو سه تیپ است. آن وقت، خدایی ناکرده، کادرهای ما بیایند و به ما بگویند ما دیگر می‌خواهیم به صورت نیروی عادی و پرسنل ساده وارد عملیات بشویم؟ 

🔸خدا گواه است، به شرف حضرت زهرا سلام الله علیها قسم، من سه بار رفتم پیش محسن رضایی که بگویم من استعفاء می‌دهم. من معلم هستم و می‌خواهم بروم بچسبم به شغل معلمی. خدا گواه است هر بار خواستم این را مطرح کنم، جرأت نکردم و بر خودم لرزیدم.
دیدم هر جمله ای را که می‌خواستم مطرح کنم، اشک به چشم محسن می‌آورد، این بود که خودم رویم نشد 
... و خجالت کشیدم چیزی بگویم. علت اینکه که اگر کسی بود، اگر مسئول مناسبی در دسترس آنها بود، که دیگر به من خاک بر سر نمی‌گفتند تو بیا و مسئولیت بگیر. منی که عرضه‌ی چرخاندن بیست نفر آدم را هم ندارم.
چه برسد به اینکه بیایم و مسئولیت شرعی خون سه چهار هزار نفر آدم را 
در یک تیپ به عهده بگیرم.

🔺 خود شما هم همینطور. تک تک ماها هم همینطور. عرضه‌ی چرخاندن خودمان را هم نداریم. خودمان را هم را نمی‌توانیم بسازیم، بچرخانیم و فرماندهی کنیم، دیگر چه برسد به اینکه بیاییم و سه چهار هزار نفر را فرماندهی کنیم، نداریم! اگر کسی چنین عرضه‌ای را دارد، بیاید و بگوید.
ولی آیا حیثیت اسلام و انقلاب چنین اظهار خستگی را از ما قبول می‌کند؟
و به قول برادر رضا(چراغی) 
که دیشب می‌گفت: 
ما به این ترتیب باید مرگ بر شاه هم نمی‌گفتیم!
وقتی گفتیم، باید پای آن بایستیم!"

—📚 منبع: نوار جلسه‌ی روز نهم مرداد ماه سال ۱۳۶۱، محوطه‌ی بیرونی قرارگاه مرکزی کربلا

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۵/۰۸
داود احمدپور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی