دست‌نوشته‌های کمیل

بایگانی
آخرین مطالب

نشانه های اعتماد به نفس در روایتگری

چهارشنبه, ۱۷ خرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۲۵ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم 4

نشانه های اعتماد به نفس بالا چیست؟

اعتماد به نفس

اشتراک‌گذاری

یک پای هر موفقیتی بدون شک اعتماد به‌ نفس است. اما آیا می‌دانید نشانه های اعتماد به نفس بالا چه هستند؟ خب بهتر است همین اول بگوییم اعتماد به‌ نفس داشتنی یا نداشتنی نیست. اعتماد به‌ نفس در همه‌ی ما انسان‌ها وجود دارد، فقط گاهی موانع و شکست‌های پی‌در‌پی باعث می‌شوند این توانمندی در وجودمان رنگ ببازد. افرادی که اعتماد به‌ نفس پایینی دارند، معمولا با مشاهده‌ی آرامش و رضایتی که در افراد با اعتماد به‌ نفس بالا موج می‌زند، یادشان می‌افتد که این توانمندی را در خودشان تقویت کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا با نشانه های اعتماد به نفس بالا آشنا شوید و یاد بگیرید افرادی که خودشان را باور دارند، از چه ویژگی‌هایی برخوردار هستند. یادتان باشد تنها عاملی که می‌تواند در مسیر تقویت اعتماد به‌ نفس مانع پیشرفت‌تان شود، خودِ خودِ خودتان هستید.

راهنمای مطالعه نمایش

۱. بر احساسات خود کنترل دارند

 

پیش‌قدم شدن در کارها همیشه از نشانه های اعتماد به نفس بالا نیست، اما همین عمل موجب افزایش اعتماد به نفس می‌شود. وقتی پا پیش می‌گذارید و کاری را شروع می‌کنید، می‌توانید در طول مسیر به نقاط ضعف‌ خود پی ببرید و به دنبال راهکاری برای کنار زدن این محدودیت‌ها بگردید. این فرایند در نهایت باعث می‌شود کنترل خودتان را به دست بگیرید و بر خودتان مسلط شوید. پس این اصلا تصادفی نیست که رهبران با اعتماد به‌ نفس از خودآگاهی بالایی برخوردار هستند. بنابراین اگر قصد دارید با اعتماد به‌ نفس شوید، آغازگر باشید و پیش‌قدم شوید. از همه مهم‌تر اینکه بهتر است در ابتدای مسیر با یک اقدام کوچک شروع کنید.

۸. پذیرا و گشاده‌رو هستند

آیا می‌دانید زبان بدن افراد با اعتماد به نفس چگونه است؟ افرادی که حالت بدن‌شان در ت

عامل با دیگران گارد گرفته است، این پیام را به طرف مقابل القا می‌کنند که «من به نیت واقعی تو شک دارم. لطفا نزدیکم نشو!» اما برعکس، افرادی که حالت بدن‌شان گشاده است، پیام متفاوت‌تری را منتقل می‌کنند: «می‌دونم که تو به من آسیب نمی‌زنی. پس خیلی خوش اومدی!». افراد با اعتماد به‌ نفس نیز دقیقا به دلیل اینکه گشاده‌رو هستند، باعث می‌شوند دیگران در حضورشان احساس راحتی کنند و حالت تدافعی به خودشان نگیرند. برای اینکه حالت بدن‌تان پس‌زننده نباشد، چند نکته‌‌ی زیر را مد نظر داشته باشید:

•  بدن خود را در هنگام صحبت اندکی به سمت جلو متمایل کنید. اگر خودتان را به سمت عقب بکشید، مثل این است که به موضوع بحث علاقه‌مند نیستید و قصد دارید فاصله بگیرید.

•  وقتی مقابل جمع صحبت می‌کنید، دست‌‌های خود را طوری بگیرید که هر از گاهی کف دست‌ها نمایان شود.

•  لبخند بزنید و با افرادی که طرف صحبت‌تان هستند، ارتباط چشمی برقرار کنید.

۹. با محبت و فروتن هستند

برای عشق ورزیدن باید هر کسی را همان‌طوری که هست بپذیرید، چرا که ارزش‌ها همیشه نسبی هستند. افراد با اعتماد به‌ نفس بالا خیلی خوب می‌دانند چگونه خودشان را دوست بدارند و بپذیرند. این افراد با تکیه بر همین تمرین، خودشان را تا حد زیادی ارتقا می‌دهند. افراد با اعتماد به‌ نفس گشاده رفتار می‌کنند، پذیرای دیگران هستند و بادلیل یا بی‌دلیل لبخند می‌زنند. این افراد وقتی با دیگران هستند، همیشه از روی فروتنی اجازه می‌دهند که روز، روز طرف مقابل باشد، نه روز خودشان.

۱۰. همیشه در حال یادگیری هستند

دانش باعث اعتماد به‌ نفس و نادانی باعث تردید می‌شود. افراد با اعتماد به‌ نفس برای اینکه بتوانند اعتماد به‌ نفسی را که کلی برای به دست آوردنش زحمت کشیده‌اند حفظ کنند، همیشه به یادگیری ادامه می‌دهند. علاوه بر این فایده، یادگیری دائم به افراد با اعتماد به‌ نفس کمک می‌کند تا نه تنها دیگران را بهتر درک کنند، بلکه خودشان را نیز بیشتر بفهمند و درک وسیع‌تری از زندگی پیدا کنند. این افراد هرچه بیشتر یاد می‌گیرند، کمتر دیگران را قضاوت می‌کنند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۳/۱۷
داود احمدپور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی