دست‌نوشته‌های کمیل

بایگانی
آخرین مطالب

گریه های دشمن دیرینه ملت برای ملت ما

دوشنبه, ۲۸ آذر ۱۴۰۱، ۰۱:۵۴ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

گریه برای مردم ایران در هیئت CNN

🔸حسین موسویان، دیپلمات سابق و از چهره‌های نزدیک به روحانی و اصلاح‌طلبان اخیراً در بخشی از یک مصاحبه با CNN که اعتمادآنلاین آنرا منتشر کرد، درباره اغتشاشات ۷۰ روزه گفته است: این درست است که آمریکا و اسرائیل و دشمنان ایران، به هر اقدامی برای سقوط و تغییر نظام فعلی و ناامنی و تجزیه ایران دست می‌زنند. اما یک واقعیت مهم دیگر هم وجود دارد که نباید دست کم گرفت و آن این‌که مردم نسبت به اوضاع بد اقتصادی ناراضی و ناراحت هستند.

🔸او می‌افزاید: تورم، فساد و بیکاری در ایران از مشکلات جدی است. علاوه بر آن مردم توقع شرایط اجتماعی بهتری دارند. مردم مایلند که تنش‌های روابط خارجی خاتمه یابد. از این رو معتقدم حاکمیت ایران هم برای تامین رضایت‌مندی مردم، نیازمند تغییرات اساسی در سیاست‌های اقتصادی، اجتماعی و روابط خارجی است.

🔺همه باید بدانند که بدتر از تحلیل غلط، "تحلیل مغرضانه" است.

🔺البته ما نسبت به اظهارات موسویان طرح ظن غرض نمی‌کنیم لکن اینهمه ندانستن و ندیدن و به نفع ایجاد فتنه اقتصادی گام برداشتن؛ مایه تعجب است...

🔺نکته بارز درباره اغتشاشات ۷۰ روزه اینست که این اغتشاشات هرگز سویه اقتصادی نداشت و وجه بارز آن مخالفت با امنیت و نظام اسلامی بود. چیزی شبیه به تظاهرات مخالفان حجاب در سال ۵۷.

🔺آقای موسویان از آنجا که اغلب در ایران حضور ندارد؛ حکما نمی‌داند که در تمام طول این اغتشاشات ولو یک شعار محرز اقتصادی هم از جانب اراذل سر داده نشد و آنها یکسره طمع کشتن و بردن و سوختن داشتند.

🔺آیا این بدیهی نیست که چسباندن اتیکت‌هایی مثل مطالبه و اعتراض و شعار اقتصادی به چنین تحرک پر اعوجاجی به معنی تقلا برای ساماندهی و هدایت آن است؟!

🔺حتما اینگونه است که مردم ایران با مشکلات اقتصادی جدی بویژه در بحث گرانی مواجه‌اند و ما نیز مثل کثیری دیگر از کارشناسان نمی‌دانیم که چرا راه‌حل‌های حل مشکل گرانی از سوی دولت اجرا نمی‌شود. لکن چرا حسین موسویان حاضر نیست، بگوید که مردم ایران می‌دانند با به خیابان آمدن چیزی حل نمی‌شود و حل مشکل را باید از طریق صندوق رأی و "رأی خوب" پی گرفت نه از طریق اغتشاش!

🔺موسویان چرا به CNN نگفته است که اغتشاشات اخیر به دلیل نبود همراهی اکثریت مردم به سردی گرایید؟

🔺موسویان حاضر نشده است بگوید مطالبه اقتصادی مردم بر محمل عقلانیت قرار دارد نه بر محمل انتظار اغتشاش و فتنه اقتصادی...

🔺ما همچنین اظهارات موسویان مبنی بر مطالبه خاتمه یافتن تنش‌های روابط خارجی یا همان کم‌رمق‌سازی محور مقاومت و پذیرش خرد بودن هژمونی ایران در عرصه قدرت‌های جهانی را به قضاوت عقول عمومی و البته به قضاوت تاریخی می‌گذاریم که تشییع میلیونی شهید سلیمانی، سردار جبهه مقاومت را بر دستان پر محبت مردم ایران نظاره کرد.

🔺تکلیف این قضاوت که اظهارات موسویان در مصاحبه با CNN بیشتر مورد رضایت آمریکاست یا مورد رضایت مردم ایران نیز البته مشخص است..

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۱/۰۹/۲۸
داود احمدپور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی