دست‌نوشته‌های کمیل

بایگانی

کلام امیرالمومنین علی ع 195

چهارشنبه, ۲۳ آذر ۱۴۰۱، ۰۹:۲۸ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

سیماى منافقان در کلام مولا علی علیه‌السلام:
اى بندگان خدا شما را به ترس از خدا سفارش مى کنم، و شما را از منافقان مى ترسانم، زیرا آنها گمراه و گمراه کننده اند، خطاکار و به خطاکارى تشویق کننده اند، به رنگ هاى گوناگون ظاهر مى شوند، از ترفندهاى گوناگون استفاده مى کنند، براى شکستن شما از هر پناهگاهى استفاده مى کنند، و در هر کمینگاهى به شکار شما مى نشینند، قلب هایشان بیمار، و ظاهرشان آراسته است، در پنهانى راه مى روند، و از بیراهه ها حرکت مى کنند. وصفشان دارو، و گفتارشان درمان امّا کردارشان دردى است بى درمان، بر رفاه و آسایش مردم حسد مى ورزند، و بر بلاء و گرفتارى مردم مى افزایند، و امیدواران را نا امید مى کنند.

آنها در هر راهى کشته اى، و در هر دلى راهى، و بر هر اندوهى اشکها مى ریزند، مدح و ستایش را به یکدیگر قرض مى دهند، و انتظار پاداش مى کشند، اگر چیزى را بخواهند اصرار مى کنند و اگر ملامت شوند، پرده درى مى کنند، و اگر داورى کنند اسراف مى ورزند. آنها برابر هر حقّى باطلى، و برابر هر دلیلى شبهه اى، و براى هر زنده اى قاتلى، و براى هر درى کلیدى، و براى هر شبى چراغى تهیّه کرده اند.
با اظهار یأس مى خواهند به مطامع خویش برسند، و بازار خود را گرم سازند، و کالاى خود را بفروشند، سخن مى گویند اما به اشتباه و تردید مى اندازند، وصف مى کنند امّا فریب مى دهند، در آغاز، راه را آسان و سپس در تنگناها به بن بست مى کشانند، آنها یاوران شیطان و زبانه هاى آتش جهنّم مى باشند: «آنان پیروان شیطانند، و بدانید که پیروان شیطان زیانکارانند».
نهج‌البلاغه - خطبه ۱۹۴

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۹/۲۳
داود احمدپور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی