دست‌نوشته‌های کمیل

بایگانی

ازاده شهید محمد شهسواری

دوشنبه, ۲۱ آذر ۱۴۰۱، ۰۷:۱۷ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

۰ آذر ۱۳۷۵ -سالگرد شهادت آزاده جیرفتی محمد شهسواری


🍀 او نیروی لشکر41ثارالله به فرماندهی حاج #قاسم_سلیمانی بود که در #عملیات_بدر #سال_1363 به اسارت درآمد. ساعاتی پس از اسیرشدن به دست متجاوزین بعثی، هنگامی که او را برای اعزام به عقبه، به سمت خودروهای عراقی می‌بردند، با مشاهده ده‌ها خبرنگارِ دوربین به دست که اطرافش را گرفته بودند، احساس کرد که رژیم صدام تدارک مفصلی را برای بهره‌برداری از #عدم_الفتح ایران در این عملیات دیده است. در این‌جا بود که ناگهان چندین بار فریاد زد: «مرگ بر صدام ، ضد اسلام».

🌿 این حرکت شهید شهسواری، همان شب از تلویزیون‌های سراسر جهان پخش شد و روحی تازه در میان مسلمانان آزاده‌ای دمید که زیر تبلیغات سنگین صدام و متحدانش دربارۀ عدم پیروزی ایران، فرسوده شده بودند.

این آزاده سرافراز، سرانجام در سال ۷۵، هنگامی که عازم ماموریت محوله از سوی «لشکر۴۱ثارالله» بود، در مسیر «زاهدان» به یارانِ شهیدش پیوست.

┄┄──┄──┄┄──┄ا

🔻رهبر انقلاب:

✳️ سرافرازی و سربلندی، بسته به تلاش و کار و #مجاهدت است. یکی مثل #شهید_محمد_شهسواری - آزاده‌ی سرافراز جیرفتی - به یک چهره‌ی ماندگار در کشور تبدیل میشود؛ نه به خاطر این‌که وابسته‌ی به یک قشر برتر است؛ نه، او یک رعیت‌زاده و یک جوان برخاسته‌ی از قشرهای پایین اجتماع است؛ اما آگاهی و #شجاعت او، او را در چشم مردم ایران عزیز میکند.

📺  آن روزی که ماها پای تلویزیون نشسته بودیم و دیدیم این جوان در چنگ دژخیمان رژیم بعثی صدام و زیر شلاق و تازیانه‌ی آنها فریاد میزند: ((مرگ بر صدام، ضد اسلام))، نمیدانستیم ایشان جیرفتی است؛ نه اسمی از او شنیده بودیم و نه خصوصیتی از او میدانستیم؛ اما همه‌ی وجود ما غرق تعظیم و تجلیل از این #جوان_آزاده شد.

🚩بعد هم بحمدالله به میان مردم و کشور ما برگشت؛ امروز هم به عنوان یک شهید نامدار و نام‌آور در میان ملت ما مشهور است.

💠بنابراین در نظام جمهوری اسلامی، تعیین‌کننده‌ی رتبه‌ی انسانها، #ارزشهای_معنوی است؛ ((انّ اکرمکم عندالله اتقیکم)).
۱۳۸۴/۰۲/۱۷

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۹/۲۱
داود احمدپور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی