دست‌نوشته‌های کمیل

بایگانی

فتنه از راه ازادی برای زنان

يكشنبه, ۱ آبان ۱۴۰۱، ۰۴:۰۲ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم
🍃امام خمینى و رویارویى با سیاست هاى دشمن نسبت به زنان🍃
 
☘️امام خمینى با فراست خاص خود دریافته بود که استعمار و ایادى آن بر اساس سلطه طلبى، در جستجوى راهها و شیوه هاى مناسب براى نفوذ فرهنگى ـ سیاسى در جامعه ایرانى هستند، از این رو براى رسیدن به هدف، موقعیت زنان را بهانه قرار داده و با شعار آزادى و مساوات، فرهنگ برهنگى و بى بند و بارى را گسترش مى دهند و در این راه حتى خشن ترین رویه هاى استبدادى را نیز در قالب کشف حجاب رضاخانى به کار مى گیرند.

 
☘️این منش که در دوران فرزند رضاخان، شکل زیرکانه ترى به خود گرفت، در ادبیات شاهنامه، تحت عنوان «فریبا بودن» از آن یاد شده است. در منطق شاه، زن مدرن و زن آزاد از قیود مذهب، رسالتش فریبایى است و همه موانع موجود بر سر راه تحقق این هدف باید برداشته شود. بدین سان بود که نه تنها زنان بلکه نیم دیگر جامعه یعنى مردان را نیز به بند افسون فریبایى کشاندند و شاهد بودیم که چگونه علاوه بر کاباره ها و رقاص خانه ها، مجالس و محافل رسمى و غیر رسمى و ... نیز به صورت جلوه گاهى از این سیاست شاهانه و عملاً به عشرتکده هایى در خدمت ابتذال و فساد و افیون نسل جوان تبدیل گردید.
 
☘️زن فریبا، نسخه بدل و استعاره اى از تصویر زن در جامعه غربى است که در نسخه اصلى کرامت و شخصیت زن در مسلخ فلسفه مادى غرب قربانى شده تا اقتصاد و لذت، این دو معبود و مقصود انسان غربى را فراهم آورد، بدین سان در تمدن غرب، زن تا حد زیادى در خدمت تبلیغ و فروش کالاست و یا در خدمت تبلیغ و فروش خود و در هر حال، متاعى است در خدمت نظام سلطه که به سفارش حاکم ایفاى نقش مى کند.


 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۸/۰۱
داود احمدپور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی