دست‌نوشته‌های کمیل

بایگانی

اغتشاشات پیش بینی شده بود یا ....

يكشنبه, ۱ آبان ۱۴۰۱، ۰۴:۰۷ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم


این روزها برخی این سئوال را می پرسند که در قضیه اغتشاشات خیابانی اخیر آیا بخش های اطلاعاتی و امنیتی کشور دچار غافلگیری شدند؟ آیا نمی توانستند از وقوع اغتشاشات پیشگیری کنند؟ در این باره توجه به چند نکته حائز اهمیت است. نخست اینکه دستگاه های متولی در اردیبهشت ماه سال جاری با رصد تحرکات دشمنان، برآورد اطلاعاتی خود را از وقوع اغتشاشات به مسئولین کشور اعلام کردند. در آن برآورد آغاز مهر و یا آبان ماه همزمان با فصل بازگشایی مدارس و دانشگاه ها دوره آغاز اغتشاشات پیش بینی شده بود. جدای از این برآوردها که متکی به رصد و اخبار درونی جبهه دشمنان به حساب می آید، مقداری جستجو در برنامه های آشکار دشمنان گویای آن است که تمرکز بر اغتشاشات خیابانی با هدف مهار یا براندازی نظام جمهوری اسلامی به برنامه قطعی دشمنان خارجی تبدیل شده است.

در پی رصد و پایش صورت گرفته توسط بخش اطلاعاتی کشور رهبر معظم انقلاب اسلامی در ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ به موضوعی اشاره کردند که در آن مقطع از سوی افکار عمومی و حتی بخش های زیادی از گروه های مرجع جامعه مورد اعتناء جدی واقع نشد؛ در آن مقطع رهبری فرمودند:

«من درباره‌ی همین مسئله ‌ طمع های دشمنان، نقشه ‌های دشمنان، توطئه‌ های دشمنان، خواب های آشفته‌ ای که دشمنان برای ملّت ایران می‌بینند، یک نکته‌ مهمّی را عرض بکنم که به نظر من مهم است... امروز مهم‌ترین امید دشمنان برای ضربه زدن به کشور، امید بستن به اعتراضات مردمی است. امیدشان به این است که بلکه بتوانند با کار روانی، با فعّالیّتهای اینترنتی و فضای مجازی و انواع و اقسام این ها، با پول، با مزدور‌پروری، مردم را در مقابل نظام اسلامی و جمهوری اسلامی قرار بدهند».

در صحبت های رهبری در ۱۴ خرداد دقت بفرمایید. روش هایی که ایشان بر آن تاکید دارند را دوباره مرور کنید که دقیقا همان ابزارهایی است که این روزها دشمن از آن بهره برداری می کند:
فعالیت های اینترنتی؛
 فضای مجازی؛
 پول؛
 مزدورپروری؛
 قرار دادن مردم در مقابل با نظام.

بنابراین بخش اطلاعاتی و امنیتی و مسئولین کشور از برنامه قطعی دشمنان برای ایجاد ناآرامی و اغتشاش در خیابان مطلع بودند. هر چند فوت مرحومه مهسا امینی این پروژه را به جلو انداخت و آن ها تصور کردند که هم اینک بستر مناسبی برای آغاز اغتشاشات خیابانی در ایران محسوب می شود. از این روست که گفته می شود فوت مرحومه امینی بیش از همه دشمنان و دنباله های داخلی آنان را شادمان ساخت. نقش دشمنان ملت ایران در راه انداختن اغتشاشات این روزها دیگر موضوعی نیست که به بررسی عمیق و گسترده اسناد پیدا و پنهان نیاز داشته باشد. مستند دستگیری جاسوسان فرانسوی که تلویزیون پخش کرد تنها یکی از این اسناد مهم و تاریخی به حساب می آید.
این جریان چون از طریق فضای مجازی هدایت میشد امکان مخفی شدن نداشت و از طرفی جنگ اصلی در فضای رسانه ای بود و در کف خیابان سربازان پیاده فریب خورده بودند احتمال موفقیتشان فقط در گروه تصمیم و اقدام عجولانه و نسنجیده سیستم امنیتی را میطلبید که هوشیاری نیروهای امنیتی نقشه انها را نقش بر اب کرد
پس فتنه های بعدی از طریق رسانه ها کلید خواهد خورد

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۸/۰۱
داود احمدپور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی