دست‌نوشته‌های کمیل

بایگانی
آخرین مطالب

افتخاراتی که غفلت ...

جمعه, ۲۹ مهر ۱۴۰۱، ۰۸:۵۳ ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

در یک ماه اغتشاشات، خبر چه افتخاراتی را از دست دادیم:

🔴 اغتشاشاتی که با رمز مهسا امینی در ایران آغاز شد، حدود یک ماه به درازا کشید. هر چند دامنه آن گسترده نبود اما باعث شد تا در همین یک ماه بالیدن به افتخارات بزرگی که نصیبمان شده بود را از دست دهیم. حال آنها را مرور می کنیم تا مقداری از فضای جنگ شناختی دشمن دور شویم:

🇮🇷 اولین افتخار و دستاورد بزرگ برگزاری شکوهمند راهپیمایی اربعین بود. مراسمی  که قرار بود امسال با توطئه خارجی برگزار نشده تا نشانه‌ای از شکست سیاست منطقه جمهوری اسلامی باشد اما با حضور بی سابقه مردم و مهمان نوازی عراقیها، رکورد بی سابقه را در تاریخ ثبت کرد.
🇮🇷 سلامتی مقام معظم رهبری علی رغم توطئه رسانه ای سنگین دشمن برای تضعیف روحیه ملی و حضور مقتدرانه رهبری در جمع نیروهای مسلح و سپس بی اعتباری رسانه‌های معروف دنیا و باسابقه غربی، خبر و افتخار دیگری بود که کمتر به آن پرداخته شد که لازمست بر آن تاکید شده تا از امتداد فریب رسانه ای دشمن جلوگیری کنیم.
🇮🇷 سومین خبر حضور مقتدرانه رئیس جمهور در نیویورک، سخنرانی و نشان دادن تصویر حاج قاسم سلیمانی در سازمان ملل علی رغم فشارهای دشمن و تهدیدات ضد انقلاب بود. در این سفر در کنار  دیدارهای مختلف دیپلماتیک، آقای رئیسی مقتدرانه در خیابان های نیویورک قدم زدند،  همان جایی که تا دیروز، وزیر سابق خارجه نیز از رفتن به آن تا بیمارستان منع شده بود.
🇮🇷 عضویت رسمی و دائم ایران در پیمان شانگهای علی رغم فشار ها و تهدیدات خارجی و ناامیدی های داخلی سبب شد که ایران بیش از گذشته از منزوی بودن خارج شده و عضو پیمانی شود که ۴۰ درصد جمعیت جهان را شامل می شود.
🇮🇷 انتخاب عبداللطیف رشید به عنوان رئیس جمهور جدید عراق و روی کار آمدن دولتی متمایل به ایران علی رغم هزینه های میلیارد دلاری کشورهای عربی و غربی برای مقابله با نفوذ ایران در عراق و افزایش فشارهای اقتصادی به کشورمان از سوی این همسایه مهم، که اثرات مثبت آنرا به مرور مشاهده خواهیم کرد.
🇮🇷 افتخار آفرینی پهباد شاهد در جنگ اوکراین و تغییر موازنه قوا به نفع روسیه که نشان داد، علیرغم همه تحریم ها، جمهوری اسلامی ایران در اوج تکنولوژی نظامی بوده، به گونه ای که یکی از دستاوردهای آن سبب شکست نظامی اوکراین و ناتو شده و روسیه به عنوان دومین ابرقدرت نظامی جهان نیازمند صنایع ایران می باشد.
🇮🇷 راه اندازی رصدخانه ملی ایران و ثبت اولین تصاویر رنگی از کهکشان های دوردست که این موفقیت مایه تعجب و تحسین محافل علمی جهان شد و نشان داد اگر علم در ثریا باشد، مردمانی از ایران به آن دست خواهند یافت.
🇮🇷 عقب نشینی و شکست اسرائیل در تصرف میادین نفت و گاز لبنان با تهدید حزب الله لبنان، مبنی بر برخورد با این رژیم در صورت عدم احقاق حق لبنانی‌ها؛ که سبب افزایش مقبولیت عمومی جریان مقاومت در لبنان و منطقه به عنوان راهبرد حفظ منافع ملی کشورهای منطقه شد.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۷/۲۹
داود احمدپور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی