دست‌نوشته‌های کمیل

بایگانی

شهید بهنام محمدی 1

پنجشنبه, ۲۸ مهر ۱۴۰۱، ۰۹:۲۰ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

🌷 بهنام محمدی کی بود⁉️

🌿 متولد ۱۲بهمن ۱۳۴۵ در خرمشهر و  یکی شهدای نواجوان و دانش آموز خرمشهر است که تنها ۱۳ سال داشت و در زمینه شناسایی به رزمندگان کمک می کرد.

این شهید در دوران دفاع مقدس و هجوم دشمنان به خرمشهر، راه مبارزه با متجاوزان را در پیش گرفت، او با همان جسم کوچک اما روح بزرگ و دل دریایی به قلب دشمن می زد و با وجود مخالفت فرماندهان، خود را به صف اول نبرد می رساند تا از شهر و دیار خود دفاع کند.

بهنام چندین بار نیز به اسارت دشمن درآمد؛ اما هر بار با توسل به شیوه‌ای از  آنان گریخت و باز به نبرد و دفاع پرداخت. او با بهره گیری از توان و جسارت خود می توانست اطلاعات ارزشمندی از موقعیت دشمن را به دست آورده و در اختیار فرماندهان جنگ قرار می داد.

گاهی می رفت درون خانه پیش عراقی ها می نشست، مثل ناشنوایان  از غفلت عراقی ها استفاده می کرد و خشاب و فشنگ و حتی کنسرو برمیداشت و برمی گشت. همیشه یک کاغذ و مداد هم داشت که نتیجه‌ شناسایی را یادداشت می کرد. پیش فرمانده که می رسید، اول یک نارنجک، سهم خودش را از غنایم برمی داشت، بعد بقیه را به فرمانده می داد.

در تمام روزهای مقاومت از ۳۱ شهریور تا ۲۸ مهر ۵۹ در خرمشهر ماند و عاقبت بر اثر اصابت ترکش خمپاره در خرمشهر به شهادت رسید و پیکر وی قطعه شهدای کلگه شهرستان مسجد سلیمان شهر به خاک سپرده شد که بعداز گذشت ۳۰سال مزارش به جای دیگر منتقل شد

*🔻ماجرای جابه جایی مزار*

شهید به خواب دوستان و آشنایان می‌آید و می‌گوید که مزارش خراب شده و آب وارد آن شده است. پس از آن مسئولان تصمیم می‌گیرند که قبر این شهید را جابه‌جا کنند. این اتفاق در سال ۸۹ و باحضور همرزمان و مسئولان نظامی و غیرنظامی استان توسط مهندسان و با قالب‌گیری بتنی مزار شهید انجام شد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۷/۲۸
داود احمدپور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی