امام زمان عج 786
بسم الله الرحمن الرحیم
از بیعت "امام حسن علیه السلام" تا غیبت "حجت بن الحسن عجل الله فرجه"
✅اگر علم و عصمت ائمه علیه السلام را با دلایل عقلی و نقلی پذیرفتیم و ایشان را از نظر علم و آگاهی، برتر دانستیم به حکم عقل، باید در تمام تصمیمگیریها تسلیم ایشان باشیم چه صلح و بیعت کنند و چه قیام و مبارزه و چه از چشمها غیبت!
✅مشکل رفتاری بسیاری از ما به اصطلاح شیعه،به همین ضعف در ایمان به برتری امام و قوت در خودبرتربینی ما بر میگردد و به همین جهت همانند آنهایی که در زمان امام_حسن مجتبی بودند گاهی- بخاطر مشکلات- به غایب بودن امام_حجت_بن_الحسن عجل الله فرجه ایراد میگیریم و هنوز غافل از عید عقیصا میگوید: وقتى امام_حسن ع با معاویه مصالحه کرد، مردم به نزد او آمدند و بعضى از آنها امام را به واسطه بیعتش مورد سرزنش قرار دادند، امام_حسن علیه السلام فرمودند: «واى بر شما، چه مىدانید که چه کردم؟ به خدا سوگند این عمل براى شیعیانم از آنچه که آفتاب بر آن بتابد و غروب کند بهتر است، آیا نمىدانید که من امام واجب الطاعة بر شما هستم و به تصریح رسول خدا ص یکى از دو سروران جوانان بهشتم؟ گفتند: آرى، فرمود:...آیا مىدانید که هیچ یک از ما ائمه نیست جز آنکه بیعت سرکش زمانش بر گردن اوست مگر حضرت قائم که روح الله عیسى بن مریم پشت سر او نماز مىخواند؟ خداوند ولادت او را مخفى مىسازد و شخص او پنهان مىشود تا آنگاه که خروج کند بیعت احدى بر گردن او نباشد...»
📚(کمال الدین، ج ۱، ص: ۳۱۶)
✅جریان حکم به تبعیت از ولی_فقیه
👈اگر حضرت_مهدی در عصر غیبت ما را به عالمان ربانی حواله داده و آنها را حجت خود، معرفی کردند(کمال الدین، ج ۲، ص: ۴۸۴) وقتی خبرهترین آنها که حاکم جامعه و ولی_فقیه است برای کشور شیعه، تصمیمی میگیرد باید تسلیم او بود .
👈این تسلیم بودن نه به معنای معصوم بودن او که به معنای تبعیت از دستور عمومی امام_عصر عج خواهد بود و خود حجت و علامتی است برای صداقت ما در پذیرش ولایت امام زمان؛ چه حکمتش را فعلاً👈امان از عدم خودسازی که گاهی بخاطر توهم برتری خود بر امام معصوم، او را نقد میکنیم چه رسد به ولی_فقیه و عالِم دینی! بدانیم و چه ندانیم. چه خوشمان بیاید و چه نیاید.