دست‌نوشته‌های کمیل

بایگانی

شهید کاظم کاظمی

پنجشنبه, ۳ شهریور ۱۴۰۱، ۰۶:۵۶ ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

۲ شهریور ۱۳۶۴ - سالروز شهادت سیدکاظم کاظمی، مؤسس‌ اطلاعات‌ سپاه

عنصر فداکار انقلاب که با اخلاص، بینش و شم قوی اطلاعاتی به طور ظریف و برنامه ریزی شده به مقابله با گروهک های معاند نظام پرداخت و توانست پرونده سیاسی بسیاری از این فرقه ها و گروه های منحرف و خطرناک را از قبیل فرقان و پیکار و ... را برای همیشه ببندد

🌷شهید سید کاظم کاظمی، سردار گمنام و بنیانگذار اطلاعات سپاه

🌱 متولد ۱۳۳۶ -- آرادان، گرمسار

📚 هوش و استعداد فوق العاده ای داشت. علاقه به کتاب در او موج می زد. به دلیل نگهداری کتاب‌های حضرت امام (ره)‌ و زندگی معصومین(ع) در خانه توسط ساواک دستگیر شد.

 برای ادامه تحصیل به «آمریکا» رفت و موفق به تحصیل به رشته مهندسی مکانیک شد در عین زندگی در محیط غرب چیزی از دین او نکاست و و همواره مراعات تقوای الهی را می کرد.

با پیروزی انقلاب به ایران بازگشت و خود را وقف انقلاب نمود و عهده دار مسئولیت های مختاف شد. او شجاعانه با جریانات انحرافی برخورد می کرد و با تحلیل های روشنگرانه خود اذهان مردم بویژه جوانان را نسبت به اهداف گروهک های سیاسی مانند منافقین آگاه می کرد.

🔺در فروردین  58 با گذراندن دوره آموزش به عضویت سپاه در آمد . برای مقابله با جدائی طلبان به کردستان رفت و پس از بازگشت از ماموریت،  واحد اطلاعات سپاه را با تشکیلات منسجمی پایه ریزی کرد.

🔻افراد دستگیر شده وابسته به گروهک‌ها با دیدن رفتار صادقانه و دلسوزانه شهید کاظم کاظمی و همکاران او و نیز مشاهده آگاهی بالا و اشراف اطلاعاتی آنها به تاکتیک های سران گروهک ها و وابستگی ایشان به قدرت های بیگانه متنبه گردیده و از مواضع و دیدگاه های خود قبل از دستگیری خجل و شرمسار می‌شدند. آنها نیک درمی یافتند که چگونه از روی بی اطلاعی اسیر ایدئولوژی مارکسیستی و التقاتی شده و آلت دست سران مزدور و بیگانه پرست شدند و غالباً از گذشته خود اظهار پشیمانی می کردند.


🌹 این شهید عزیز و سردار گمنام سرانجام در سحرگاه دوم شهریور  1364 (همزمان با شهادت امام محمد باقر(ع)، همراه تعدادی از برادران رزمنده برای بازدید از خطوط مقدم جبهه جنوب در منطقه طلاییه، در حالیکه بر روی قایق هورالهویزه در حال حرکت بودند مورد اصابت ترکش گلوله توپ قرار گرفته و بر روی کف قایق می افتد. در همین حال بدون آنکه صدای ناله ای از او شنیده شود روی زانو ایستاد و دست به آسمان بلند کرد و با خدای خود نجوا نمود. سپس به حالت سجده افتاد و در حالی که حمد و شکر الهی را می گفت به دیار ملکوت پر کشید.🕊🕊🕊

سردار فرماندهی محترم کل سپاه :

شهید کاظمی از برادران قدیمی و مخلص سپاه و یکی از افرادی است که در شکل گیری سازمان اطلاعاتی کشور نقش به سزایی داشته است.

در آن زمان با اینکه حداقل فرصت برای آموزش و کادر سازی و تهیه مقررات وجود داشت، در سایه مجاهدتها و تلاش شبانه روزی افرادی مثل این سردار گمنام و دلاور اسلام، تشکیلات اطلاعات شکل گرفت و در بحرانهای اول انقلاب (بخصوص سالهای 1358 تا 1360) عظمت و اقتدار انقلاب و اسلام در دنیا به نمایش گذاشته شد.

پس از گذراندن مراحل مختلف مسئولیتی در واحد اطلاعات سپاه و کاهش تهدیدهای داخلی، به درخواست استانداری سیستان و بلوچستان و موافقت فرماندهی سپاه به این استان عزیمت کرد و در سمت معاونت سیاسی – امنیتی استانداری سیستان و بلوچستان مشغول کار شد.

فرازی از وصیتنامه شهید:
قرآن زیاد بخوانید، دعا را فراموش نکنید، نیت‌هایتان را خالص کنید، اخلاص اسلامی را یاد بگیرید و حتماً عمل کنید.
صحبتی با مسئولین، دولتیان و مجلسیان، شما را به خدا قسمتان می دهم به خون پاک شهدای عزیزمان، به عظمت و عزت امام (ره) مبادا لحظه‌ای از یاد مستضعفان و محرومان غافل شوید، شما سمبل انقلاب هستید، لحظه‌ای از جانفشانی در راه انقلاب اسلامی کوتاهی نکنید.

شادی روح این شهید بزرگوار، صلوات🌴

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۶/۰۳
داود احمدپور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی