دست‌نوشته‌های کمیل

بایگانی

تاثیر در افکار برای تغییر کردار

جمعه, ۳۱ تیر ۱۴۰۱، ۰۹:۵۷ ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم


تبدیل جنگ ابزار به جنگ افکار


🔅در عصر حاضر جنگ ابزار به جنگ افکار تبدیل شده و دشمن با گسترش ناامنی روانی به‌دنبال اجرای برنامه‌های خود است. در بحث غفلت از جنگ نرم که رهبر معظم انقلاب در جلسه  خودشان با نخبگان به آن اشاره کردند، چند نکته حائز اهمیت است. یکی از مهم‌ترین اهداف دشمن در حوزه جنگ نرم مأیوس کردن و ناامید‌سازی مردم و مسئولان است.

⭕️این مأیوس کردن منجر به نوعی اختلال روانشناختی به نام «درماندگی آموخته شده» می‌شود که با بمباران اطلاعاتی اخبار جعلی و پیام‌های منفی بزرگنمایی مشکلات و سانسور کردن موفقیت‌ها و پروپاگاندای سیاه رسانه‌ای همراه است.

🔻این اختلال روان‌شناختی در نهایت منجر به تقویت روحیه «ما نمی‌توانیم» در ملت‌ها می‌شود.

🔺 باتوجه به اینکه فضای مجازی در ایران فضایی رها شده، بی‌ضابطه و بی‌قانون است، دشمن از این فضا سوءاستفاده می‌کند و عوامل دشمن در داخل کشور نیز از این رها شدگی برای رسیدن به اهداف خود بهره می‌برند. در واقع دشمن می‌خواهد نخبگان را از ساختن وطن خود مأیوس سازد. برای مقابله با گسترش این تفکر باید بدانیم اکنون در چهار حوزه آماده شویم که عبارتند از قدرت سخت، قدرت نرم، قدرت هوشمند و قدرت هنرمندانه. رهبر فرزانه انقلاب نیز در این زمینه فرمودند: «از ابزار هنر برای تأثیرگذاری استفاده شود.» در عصر حاضر بازوی پیاده‌‌سازی این قدرت‌ رسانه‌ها و اپلیکیشن‌های مجهز به هوش مصنوعی هستند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۴/۳۱
داود احمدپور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی