دست‌نوشته‌های کمیل

بایگانی
آخرین مطالب

بریکس یا دلار

دوشنبه, ۱۳ تیر ۱۴۰۱، ۰۲:۲۹ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

روسیاهی دلار برای یورو

اگر ایران و آرژانتین به گروه بریکس بپیوندند، بلوک بریکس با ۳۳ درصد GNP دنیا، بزرگترین قدرت اقتصادی میشه.   
این گروه درحال حاضر ۳۱ درصد را داراست و با حضور ایران، ۳۳ درصد خواهد شد ولی همه ترس آمریکا و اروپا از نقشه روسیه و چین برای شکست اقتدار دلار و یورو است.

برنامه گروه بریکس این است که بعد از عضو کردن ایران پول جهانی جدیدی بنام بریک ایجاد کنند که جایگزین دلار و یورو میشه.
 الان در معاملات جهانی، سهم دلار ۵۹٪ و سهم یورو ۲۱٪ است. با آمدن بریک، سهم دلار به ۳۹٪ و سهم یورو به ۱۴٪ کاهش یافته و سهم بریک حداقل ۳۳٪ خواهد شد.

اگر اعتبار ین ژاپن کاهش یابد احتمال داره سهم بریک حتی به ۴۰ درصد هم برسد. اونوقت تمام بانک‌های جهانی حداقل ۳۳٪ ذخیره های ارزیشان را به بریک تبدیل می‌کنند و بدین ترتیب امکان اعمال هرگونه تحریمی از جانب آمریکا و اروپا کاملا از بین میرود.

نکته بدتر برای اقتصاد آمریکا و اروپا آنکه این کشورها فوق العاده بدهکار هستند. آمریکا ۳۰ تریلیون دلار و اروپا ۱۸ تریلیون یورو پول بدون پشتوانه چاپ کرده و با بهره صفر یا نزدیک صفر به خودشان قرض داده‌اند.
اگر کشورهای دیگر ذخایر ارزیشان را بفروشند و  بریک بخرند، ارزش دلار و یورو بشدت سقوط خواهدکرد.

بریک پشتوانه‌اش طلا (روسیه و آفریقا)، نفت (ایران، روسیه و برزیل) و غلات (هند و چین) خواهد بود و برای همین تورم نخواهد داشت.

وضعیت انگلیس حتی از آمریکا و اروپا هم بدتر خواهدشد چون نه فقط عضو یورو نیست بلکه ۲/۵ تریلیون پوند هم بدهکار است. لازم نیست زیاد منتظر بمانید، آنروز نزدیک است!
 *الیس الصبح بقریب

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۱/۰۴/۱۳
داود احمدپور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی