دست‌نوشته‌های کمیل

بایگانی
آخرین مطالب

چمران 193

سه شنبه, ۳۱ خرداد ۱۴۰۱، ۰۱:۵۹ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

به مناسبت سالروز شهادت #چمران

🌴#چمران فعال و متواضع

🔹شهید چمران چهره ناب دفاع مقدس، دارای تفکر انقلابی و روحیه جهادی، الگوی کارآمد و بروز، برای نسل جوان کنونی است.
شاخصه های زیادی در شخصیت و زندگی ایشان می توان یافت.
در این نوشتار به دو شاخصه منفعل نبودن و مغرور نشدن ایشان اشاره می شود.

◀️منفعل نبودن
خستگی ناپذیری، تلاش مضاعف، اول و ممتاز بودن، اثر بخشی در محیط، ابتکار و خلاقیت و بن بست شکنی نشانه هایی از منفعل نبودن او است.

ممتاز در دبیرستان، دانشکده فنی تهران و دانشگاه برکلی آمریکا، اقامه نماز در دانشگاه تهران،  تشکیل انجمن  اسلامی دانشجویان در آمریکا، حضور در مصر و آموزش جنگ های چریکی و حمایت از یتیمان شیعه در لبنان و حمایت از تشکیل حزب امل و حضور در عرصه های مختلف پس از پیروزی انقلاب همه و همه نشانه های کوچکی از فعال بودن و بن بست شکنی او است‌.

◀️مغرور نبودن
درد دین داشتن تا لحظات آخر عمر، فراموش نکردن گذشته، استقامت و تلاش برای افزایش بار مبنای معنویت تواضع او را نشان می دهد.
همسرش می گوید: وسط شب که مصطفی برای نماز شب بیدار می شد من طاقت نمی آوردم و می گفتم بس است! چقدر نماز می خوانی؟ استراحت کن خسته می شوی. مصطفی گفت تاجر اگر از سرمایه اش خرج کند بالاخره ورشکست می شود. باید سود ببرد تا زندگیش بگذرد‌. ما اگر قرار باشد نماز شب نخوانیم ورشکست معنوی می شویم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۳/۳۱
داود احمدپور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی