دست‌نوشته‌های کمیل

بایگانی

امام خامنه ای 650

پنجشنبه, ۱ ارديبهشت ۱۴۰۱، ۰۵:۰۰ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

☀️رهبر معظم انقلاب

یک جمله درنهج‌البلاغه هست. آن را بخوانم که اگر خواستید، چشم شما به یاد آن بزرگوار قطره اشکی بریزد. این جمله گویا حضرت خطاب به امام حسن فرمود: در شب نوزدهم، قبل از سحر، و قبل از آن‌که به مسجد روانه شوم، چشمم گرم شد. پیغمبر را در خواب دیدم. به پیغمبر، از دست امت، شکایت کردم. امیرالمؤمنین، در مقابل پیغمبر، مثل فرزندى در مقابل پدر است. او در آغوش پیغمبر بزرگ شده و پیغمبر، در همه‌ى ادوار، پدر او بوده است. اکنون هم که پیرمرد ۶۳ساله‌اى است، وقتى پیغمبر را در خواب مى‌بیند، باز همان احساس کودکانه را در مقابل پیغمبر دارد. مثل کودکى است که نزد پدرش شکایت مى‌کند. فرمود: عرض کردم یا رسول‌الله! از دست امت تو، چه مصیبتها کشیدم. چه دشمنیها با من کردند، چه لجاجتها با من ورزیدند و چه سختیها از دست آنان کشیدم. در یک عبارت دیگر، چنین آمده است که به پیغمبر عرض کردم: یا رسول‌الله! آنها از من خسته شدند، من هم دیگر از دست آنها خسته شده‌ام. پیغمبر فرمود: على جان! نفرینشان کن. امیرالمؤمنین، مى‌خواهد امّتى را که این‌قدر اذیتش کردند، نفرین کند. ببینید نفرین على چیست، فرمود پروردگارا به جاى آنها، بهتر از آنها را به من بدهد و به جاى من، کسى بدتر از من را به آنها بده!معناى جمله این است که «خدایا؛ مرگ على را برسان.» و این دعا مستجاب شد! ۷۲/۱۲/۱۳

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۲/۰۱
داود احمدپور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی