دست‌نوشته‌های کمیل

بایگانی

عبدالرسول زرین

چهارشنبه, ۴ اسفند ۱۴۰۰، ۰۴:۵۶ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

 شهید عبدالرسول زرین  در سال 1320 در اطراف شهرستان گچساران چشم به جهان گشود.

🔹شهید  حسین خرازی سرلشکر پر آوازه جبهه اسلام  زرین را به خوبی می شناخت و در باره اش حرفهای زیادی زده است ، رابطه این دو رابطه پدر و فرزندی بوده و بارها همدوش با یکدیگر صحنه های پر خطر ونفس گیر را در کردستان وجنوب به چشم دیده اند.

💠زرین بارها زخمی شده بود و60 درصد از کار افتادگی داشت خرازی معافیت او را از رزم صادر کرده بود اما نشستن برای این رزمنده دلاور معنا نداشت ، و اگر نشستن و تسلیم را می شناخت در نوجوانی جسارت ترک موطن را نداشته و سرگردان بیابان  نمی شد.

💠شهید خرازی می فرماید: شهید زرین قبل از شروع جنگ تحمیلی در کردستان ودر گروه ضربت خیلی خوب خود را نشان داد. "دیواندره" و آوردگاه "گاران" شاهد دلاوری های اوست . "

گروه ضربت به فرماندهی حسین خرازی به هر وحشت کده ای سرک می کشید ، و بارها با هنر این پلنگ کوهستان یعنی زرین از مهلکه ها گریخته و نشانه گیری های دقیق او ، بیشترین آسیب ها را به دشمن وارد ساخته بود

یگان تک نفره تک تیر انداز سرشناس نبرد ، بارها آتش بار دشمن را در ارتفاعات صعب العبور ، فقط با یکبار فشار دادن ماشه تفنگ (( مگ )) خاموش کرده است.

با شروع جنگ تحمیلی به جبهه های جنوب آمده وتا اسفند ماه 62 به طور مداوم در اکثر عملیاتهای جنوب و غرب حضور فعال داشته است.
مسئولیتهای مختلفی از جمله فرماندهی گردان ومحور را بر عهده داشته و گروههای مختلفی را آموزش داده وبه عنوان تک تیر انداز ، بین گردان ها فرستاده است.

این ادعای بزرگی است ولی اتفاق افتاده ، شوخی نیست ، این مطلب به تائید حاج حسین خرازی رسیده است و قول اوست که به وسیله سلاح مگ چند هزار دشمن بعثی را به هلاکت رسانیده و چندین فرمانده ارشد عراقی را از پای درآو.رده است

او چند تپه را به تنهائی تصرف نمود، تپه هایی که زرین تصرف کرده به نام خودش نام گذاری کرده اند.

 شهید خرازی در مورد دلاوری های این شهید فرموده است : انگار که ایشان جنگی به دنیا آمده بود و در جای دیگر ایشان را گردان تک نفره زرین خطاب کرده بودند بدین لحاظ که او به اندازه یک گردان موثر بود.

زرین بسیار ساده و صمیمی بود. تواضع و فروتنی عجیبی تمام وجودش را فرا گرفته بود ، حتی ذره ای تکبر از او دیده نشد ، با نگاه به قامت خاکی و ظاهر بسیار ساده اش هیچکس نمی توانست باور کند که او همان تک تیر انداز بزرگ است.

سرانجام روح این مجاهد با صفا و سرباز مخلص لشگر امام حسین(ع) بعد از بارها مجروحیت و به یادگار گذاشتن  هفت فرزند و ده ها نکته عبرت انگیز با عشق به حسین بن علی (ع) در عملیات خیبر به ملکوت اعلی پیوست و در گلستان شهدای اصفهان به خاک سپرده شد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۱۲/۰۴
داود احمدپور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی