دست‌نوشته‌های کمیل

بایگانی
آخرین مطالب

کاسبان تحریم ؟

شنبه, ۳۰ بهمن ۱۴۰۰، ۰۵:۲۳ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

افشای خیانت‌های دولت غرب‌گرای روحانی به ملت ایران در موضوع تداوم تحریم‌ها

🔻سفیر اسبق ایران در مسکو اخیرا نکات تکان‌دهنده‌ای از اقدامات مشکوک دولت روحانی برای تداوم تحریم‌ها بیان کرده است:

1️⃣در موضوع FATF: معاون بانک مرکزی روسیه در ملاقاتی با من پیشنهاد داد که یک هیئت از بانک مرکزی به مسکو سفر کرده و با وی دیدار کنند تا وی راه‌های عبور از تحریم‌ها را برای آن‌ها نشان دهد. اما دولت ایران تمایلی برای این کار نشان نمی‌داد. پس از ۶ ماه پیگیری مستمر، سرانجام هیئتی به مسکو اعزام شد. معاون بانک مرکزی روسیه بعد از بازگشت آن‌ها به ایران به من گفت که مگر با ما شوخی دارید؟ گفتم چی شد؟ گفت من کاملا متخصص امور FATF هستم به تیم ایرانی گفتم چطور این تحریم‌های بانکی را دور بزنید اما آن‌ها برای من کلاس می‌گذاشتند که FATF چیست؟ من هم گفتم بروید دنبال کارتان.

2️⃣در مسکو به دنبال آمریکا بودند: در جریان برگزاری نمایشگاه نفت و پتروشیمی در مسکو، یک هیئتی از ایران برای بازدید از این نمایشگاه به مسکو آمد اما فقط از غرفه آمریکا، فرانسه و انگلیس بازدید کرد و در پاسخ به سوال من که پرسیدم غرفه‌های روسیه و کشورهای دیگر را نمی‌بینید؟ گفتند که این‌ها مهم نیستند!

3️⃣موافق لغو تحریم تسلیحاتی نبودند: لاوروف وزیر خارجه دولت روسیه در سال ۹۴ به من گفت که چین و روسیه مایل به لغو تحریم‌های تسلیحاتی بودند، اما ایران موافق لغو این تحریم‌ها نبود. در همین حال فدریکا موگرینی نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی چندی پیش اذعان کرده که ایرانی‌ها از ما درخواست کردند که ایران را در مرز تحریم‌ها بگذاریم. ایرانی‌ها برخلاف روس‌ها به ما گفتند که تحریم‌های تسلیحاتی را باقی بگذارید.

4️⃣نفت به روسیه نمی‌فروشیم: یکی از مسئولان دولت روحانی گفته که در حالی که زمینه فروش نفت ایران محدود شده و بخش قابل توجهی از نفت روی ناوگان کشتی یا در انبارهای متراکم قرار گرفته بود، روس‌ها برای خرید نفت ایران ابراز تمایل کردند اما بیژن نامدار زنگنه وزیر وقت نفت گفت که ایران امسال نفتی نمی‌فروشد!

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۱۱/۳۰
داود احمدپور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی