دست‌نوشته‌های کمیل

بایگانی

صیاد دلها 53

چهارشنبه, ۲۰ بهمن ۱۴۰۰، ۰۹:۴۰ ب.ظ


بسم الله الرحمن الرحیم

 روایت شهید علی صیاد شیرازی
 از شب عملیات مرصاد

🌗 شبانه خودم را با یک فروند هواپیمای فالکون، به کرمانشاه رساندم و صحنه پیشروی دشمن را از نزدیک مشاهده کردم و متوجه اوضاع شدم. چنان جو پریشانی و اضطراب در مردم ایجاد شده بود که سراسیمه از خانه بیرون آمده بودند؛ وقتی که به منطقه مسلط شدیم، طرح به دام انداختن کاروان منافقان را ریختیم. آنان باید با خیال راحت تا تنگه چهارزبر می‌آمدند که در ۳۴ کیلومتری کرمانشاه بود، در آن تنگه باید خلبانان هوانیروز از عقب و جلو راه را برکاروان می‌بستند و ... طرح که آماده شد، با فرمانده پایگاه هوانیروز تماس گرفتم و خواستم آماده عملیات باشند؛ صبح روز پنجم مرداد عملیات مرصاد با رمز یا علی آغاز شد، در تنگه چهارزبر چنان جهنمی برای یاران صدام برپا شد که زمانی برای پشیمانی نمانده بود
💠 در #عملیات_مرصاد چه گذشت؟
‌‌‌‌
🔹شش روز پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت سازمان ملل از سوی ایران، در روز سوم مردادماه سال ۱۳۶۷، گروهک تروریستی منافقین عملیات موسوم به "فروغ جاویدان" را با هجوم زمینی از مسیر سرپل ذهاب و از جنوب گردنه پاتاق (نزدیکی سرپل ذهاب) آغاز و به طرف شهر کرند پیشروی کردند.
در پاسخ به این اقدام منافقین عملیات مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به فرماندهی امیر سپهبد شهیدعلی #صیاد_شیرازی با عنوان عملیات #مرصاد در پنجم مردادماه، با رمز « یا علی ابن ابی طالب (ع) » در منطقه اسلام‌آباد غرب در استان کرمانشاه، آغاز و طی چندین ساعت، صدها تن از منافقین را به هلاکت رسانده و تلفات زیادی به منافقین وارد کردند.
سرانجام پس از توقف هجوم دشمن و بازپسگیری مناطق اشغال شده توسط رزمندگان اسلام تمامی مناطق و ارتفاعت مجاور تا هشتم مرداد ماه پاکسازی شده و عملیات مرصاد به اتمام رسید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۱۱/۲۰
داود احمدپور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی