دست‌نوشته‌های کمیل

بایگانی

شهید تقوی

چهارشنبه, ۸ دی ۱۴۰۰، ۰۸:۱۷ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

امروز سالروز شهادت سردار شهید حاج حمید تقوی فر (ابومریم) در سال ۱۳۹۳ است. بزرگ مردی که هیچکس نمیتواند نقش بی بدیل وی در آموزش و سازماندهی اولین هسته های نیروهای داوطلب مردمی عراق برای مقابله با داعش را انکار کند.

وی که در آن زمان بازنشسته نیروی قدس سپاه بود با شکل گیری داعش در عراق خود را به آنجا رسانده و با کوله باری از تجربه فرماندهی که داشت تیپ سرایا الخراسانی را از نیروهای داوطلب مردمی تاسیس کرد و تا لحظه شهادت در کنار آنها ایستاد. سامراء رشادت های ابومریم را فراموش نخواهد کرد...


او از جمله فرماندهان اطلاعات و عملیات دوران #دفاع _مقدس بود که مأموریت ‌های برون مرزی متعددی را در طول حیاتش انجام داده بود.
با آغاز تحرکات گروه تروریستی داعش در منطقه، حاج قاسم سلیمانی او را به عنوان فرمانده محور سامرا معرفی میکند. این فرمانده، مجاهدی نستوه و سراسر اخلاص و بی زار از پست و مقام دنیوی بود و سرانجام در ششم دی‌ ماه ۱۳۹۳ پس از ماه صفر در منطقه عزیزبلد در سامرا در حالی که پیشرو تمام نیروهایش بود؛ پس از آزادسازی کیلومترها مناطق مسکونی از چنگال داعش در زیر آتش‌ رگبار آن حرامیان با اصابت دو گلوله به پهلویش در میدان جنگ به شهادت رسید. پیکر این سرداربی ادعا در گلزار شهدای اهواز در جوار مزار پدر شهیدش به خاک سپرده شده است.


شهید تقوی فر قبل رفتن به دوستاش گفت: بریم عراق شهید بشیم
وگرنه میمونیم یه سال دیگه با یه سکته ای، قندی چیزی میمیریم
حیفیم اگه شهید نشیم!!

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۱۰/۰۸
داود احمدپور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی