دست‌نوشته‌های کمیل

بایگانی

شهید مهدی باکری 3

دوشنبه, ۲۶ مهر ۱۴۰۰، ۱۲:۳۸ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

با پیروزی انقلاب، مهدی نقشـی فعـال در سـازماندهی سـپاه پاسـداران انقـلاب اسلامی داشت. مدتی هم دادستان دادگاه انقلاب ارومیه شد. همزمان بـا خـدمت در سپاه، به انتخاب شورای شهر ارومیه، مسئولیت شهرداری ارومیه را به عهده گرفت.
خانواده و دوستانش به او فشار میآوردند که ازدواج کند؛ اما مهـدی بـه شـوخی میگفت: »من با کسی ازدواج میکنم که بتواند قبضة خمپاره را بردارد«.

خانم »صفیه مدرسی« میگوید: »مهرماه 1359تازه جنگ تحمیلی عـراق علیـه ایران شروع شده بود که مهدی به خواستگاری ام آمد. یک بار او را در تلویزیون دیده بودم که به عنوان شهردار ارومیه خیلی شـمرده و متـین صـحبت مـیکنـد. دسـت روزگار او را بـه خانـة مـا آورد. بعـد از مراسـم معارفـه و خواسـتگاری، شـرایطش را پرسیدم. مهدی شرطی بجز اطاعت از دستورهای الهی و پیروی از خط امام نداشـت.
من هم با جان و دل پذیرفتم«.
مهدی، یک حلقة طلایی به قیمت 800تومان برای همسرش خرید و یـک جلـد کلام االله مجید و کلت کمریاش هم به عنوان مهریه تعیین شد!
روز بعد از عقد، مهدی به سوی جبهه شتافت. ابتـدا بـه منطقـه عملیـاتی غـرب کشور رفت و سمت فرماندهی عملیات سپاه را به عهده گرفت و در پاکسازی آنجا از
مزدوران مسـلح ضـد انقـلاب کوشـش بسـیار کـرد. همـان روزهـا بـود کـه »علـی صیادشیرازی« به کردستان آمد و با مهدی باکری آشنا شد. مهدی، کمک بسـیاری در راهنمایی نیروهای صیادشیرازی انجام داد و دوستی آن دو از همان جا آغاز شـد.
صیادشیرازی بعدها چنین گفت: »من تا سالها نمـیدانسـتم ایـن جـوان متواضـع و فروتن اما زیرک و فعال، مهندس است و فقـط او را بـه عنـوان یـک بسـیجی سـاده میشناختم. او بجز بسیجیان، در دل ارتشـیها هـم نفـوذ داشـت. بـه هنگـام ادغـام نیروهای سپاه و ارتش برای شرکت در بعضی از عملیاتها، برادران ارتشی برای بـودن در کنار او با هم رقابت میکردند«

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۷/۲۶
داود احمدپور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی