دست‌نوشته‌های کمیل

بایگانی

شهید ولی الله چراغچی

يكشنبه, ۱۸ مهر ۱۴۰۰، ۰۹:۴۴ ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

خاطره ای از عملیاتی که قبل از فتح خرمشهر انجام شد:
در مراحل نهایی عملیات بیت المقدس که منجر به آزادسازی خرمشهر شد من به اتفاق سردار ابراهیم زاده، فرمانده وقت بسیج خراسان برای بازدید از جبهه ها رفتیم. به دلیل اینکه رفاقت بین من و شهید چراغچی زیاد بود مایل بودم که در عملیات با ایشان باشم تا ببینم چگونه عمل میکند. تیپ
21امام رضا(ع) در ایستگاه حسینیه مستقر بود که با او برای بازدید خط رفتیم
و زمانی بود که محمدمهدی خادم الشریعه به شهادت رسیده بود. بسیجی ها فشار آورده بودند که باید عملیات کنیم. یا این کار انجام میشود یا اینکه ما را ترخیص کنید. وی با برنامه ریزی که داشت عملیات فریبی را باهدف کم کردن فشار از خرمشهر طرحریزی کرد. او وضعیت منطقه و چگونگی انجام عملیات را با دقت بر روی نقشه تشریح کرد و قرار شد که عملیات به استعداد 3گردان انجام بشود و نیروهای خودی در دژ عراق استقرار پیدا کنند. من قدم به قدم با ولی الله بودم. دوم خرداد بود که نیروها با هجومی وارد عمل شدند ولی متأسفانه یگان هایی که قرار بود پشتیبانی عملیات را انجام بدهند این کار را نکردند و عده زیادی از نیروها به شهادت رسیدند. من در آنجا مظلومیت شهید چراغچی را دیدم و دیدم همان نیروهایی که میگفتند باید عملیات کنیم آن زمان جلو ولی الله جبهه گرفتند و گفتند چرا عملیات کردید؟

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۷/۱۸
داود احمدپور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی