دست‌نوشته‌های کمیل

بایگانی

گام دوم

سه شنبه, ۳۰ شهریور ۱۴۰۰، ۰۷:۰۵ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

جوانان و ساختن ایران اسلامی بزرگ

🔹 بیانیه گام دوم انقلاب، چهل سال نظام سازی و تثبیت انقلاب را تنها قطعه ای از مسیر، معرفی کرده و از آن به عنوان آغاز راه یاد می کند و تأکید دارد که ادامه راه به اندازه قطعه اول مسیر، دشوار نخواهد بود؛ مسئولیت خطیر ادامه راه نیز در بیانیه گام دوم بر دوش جوانان گذاشته شده، جوانانی که باید «تمدن نوین اسلامی»را شکل دهند و از «نشستن دروغ به جای حقیقت» با آگاهی از تجربیات گذشته، جلوگیری کنند. دهه پنجم انقلاب، دهه جوانان پیش بینی شده که باید با اعتقاد به اصل «ما میتوانیم» و تکیه بر «مدیریت جهادی» عامل عزت و پیشرفت ایران اسلامی شوند.

گام دوم انقلاب، تأکید دارد که انقلاب اسلامی در تعبیری با عنوان تغییر حکومت، محاصره نمی شود و آرمان خواهی انقلابی، سیری است که تا ابد ادامه داشته و همواره پدیده های نو به نو را ادراک و نقاط ضعف خود را اصلاح می کند. انقلاب اسلامی، پدیده ای نیست که تاریخ مصرف داشته باشد؛ این انقلاب، زنده و پویاست.

🔹 مخلص کلام، این که بیانیه گام دوم انقلاب چنان شیرین، استوار، واقعی، تخصصی، قابل اجرا و دربرگیرنده آرزوهای دست یافتنی است که گویی از زبان تک تک جوانان این سرزمین به عنوان مطالبه ای عمومی از نظام، تقریر شده است، این نشان از درایت و تسلط رهبر حکیم انقلاب به آن چه در بطن جامعه در جریان است، دارد.

🔹 در نهاد های رسمی کشور، جوانان اوایل انقلاب که اکنون سنین بازنشستگی را تجربه می کنند راضی به شکسته شدن پوسته سخت حلقه مسئولیت پذیری خود نیستند.

🔹 رهبر حکیم انقلاب در بیانیه گام دوم از ظرفیت های عظیم اقتصادی سخن به میان آورده اند که دست نخورده، باقی مانده است و استخراج این ثروت عظیم را مسئولیت جوانان به عنوان ظرفیت انسانی مستعد عنوان کرده اند. اما همچنان جمعیت کثیر جوانان، زیر سایه سنگین چهل سال مدیریت تکراری، سرگردان و مبهوت، نظاره گر فرصت سوزی و هدررفت ظرفیت های عظیم اقتصادی دست نخورده، مانده است .

🔹 شعارزدگی، سکه رایج مدیریت و مسئولان است‌؛ ساختن ایران اسلامی بزرگ در پنجه ایده های تکراری پا به سن گذاشته ها به کُندی پیش می رود. نحوه واکنش مسئولان به گام دوم انقلاب به گونه ای رقم خورد که ادامه مسیر، دشوار می نماید، ساختار حوزه های مختلف از تزریق ایده های نوین، محروم مانده و موتور خسته برنامه ریزی و اجرا و نظارت اصرار به عدم بلوغ و پختگی موتور محرکه جوانان در توسعه کشور دارد.

🔹 جوانان همچنان در حاشیه هستند و از ورود جدی به متن بازمانده اند، اما چشم ها همچنان به «تمدن بزرگ اسلامی» خیره و دست ها در طلب «ساختن ایران اسلامی بزرگ» است.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۶/۳۰
داود احمدپور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی