دست‌نوشته‌های کمیل

بایگانی

شهید چمران (179)

يكشنبه, ۳۱ مرداد ۱۴۰۰، ۰۴:۴۶ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

 کسانیکه فکر مےکنند، باید گوشه‌ای بخوابند تا امام زمان (عج) ظهـور بفرمایـد و جهان را از عـدل و قسـط پر کند، سخت در اشتباهنـد. مردم ما باید بیشتـر بکوشند، بیشتـر مبـارزه کنند، و این تحول و تکامل نفسی را هر چه سریعتر در روح و قلب خـود ایجـاد نماینـد، تا باعث تسـریع در ظهـور حضرت شوند. اگر جوانــان ما در اعتقـادشان به خـود بقبولانند امام زمان (عج) در میان آنها زندگی می‌ڪند و شاهد اعمالشان است، رفتار و زندگی و فداکاری و مرگ و حیات آنان تغییر کیفی پیدا می‌کند و چه بسا جهش بزرگی درحرکت تکاملی جوانان ما بسوے مدینه فاضله ایجاد شود.

به مصطفی می گفتم: «من نمی گویم خانه مجلل باشد، ولی یک مبل داشته باشد که ما چیز بدی از اسلام نشان نداده باشیم که بگویند مسلمان ها چیزی ندارند، بدبخت اند.» مصطفی به شدت مخالف بود، می گفت: «چرا ما این همه عقده داریم؟ چرا می خواهیم با انجام چیزی که دیگران می خواهند یا می پسندند، نشان دهیم خوبیم؟ این آداب و رسوم ماست. نگاه کنید این زمین چقدر تمیز است؛ مرتب و قشنگ. این طوری زحمت شما هم کم می شود، گردوخاک کفش هم نمی آید روی فرش.»

💠او می گفت: «این ها برای چه؟ زینت خانه باید قرآن باشد به رسم و اسلام. به همین سادگی.» وقتی مادرم گفت: «شما پول ندارید من برایتان وسایل خانه می آورم»، مصطفی رنجید؛ گفت: «مسئله پولش نیست. مسئله زندگی من است که نمی خواهم عوض شود.»

📚به روایت همسربزرگوار شهید چمران

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۵/۳۱
داود احمدپور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی