دست‌نوشته‌های کمیل

بایگانی

تله تقسیم بندی

شنبه, ۲۸ فروردين ۱۴۰۰، ۰۹:۵۹ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

⭕️ تله آمریکا برای «تقسیم‌بندی تحریم‌ها»

🔻چرا طرح دولت بایدن خلاف منافع ایران است؟

🔹عباس عراقچی مذاکره کننده کشورمان که به وین رفته تا خبر رفع تحریم‌ها و اجرای تعهدات برجامی آمریکا را بیاورد در صحبتی عجیب گفته است: تفاهم جدیدی در حال شکل گیری است!

🔹وی با ذکر این نکته که اختلاف نظرهای جدی بین ایران و آمریکا وجود دارد گفته است: مذاکرات به جایی رسیده است که امکان کار کردن روی یک متن مشترک وجود دارد!

🔹این درحالی است که نوشته شدن توافقی جدید، در شرایطی که آمریکا به تعهدات پیشین خودش هم پایبند نبوده بر خلاف خطوط قرمز و منافع ملی است.

🚨یک منبع آگاه در تیم ایرانی اعلام کرده که آمریکا تحریم‌های دوران ترامپ را به سه بخش «قابل رفع، قابل مذاکره و غیرقابل رفع» تقسیم کرده و این طرح را مبنای توافق جدید خود با ایران می‌داند.

🔹اما آنچه برای ایران اهمیت دارد بازگشت آمریکا به تعهدات، رفع کامل تحریم‌ها و سپس راستی آزمایی ایران از این اقدامات است تا پس از آن محدودیت‌های برجامی برای کشورمان از سرگرفته شود.

🔹 در کمال تعجب اما وزارت خارجه خبر از نوشتن متنی جدید می‌دهد که مشخص نیست چه تعهدات مازاد بر برجامی قرار است به ایران تحمیل شود و آمریکا دوباره با لطایف الحیلی از زیر رفع همه تحریم‌ها شانه خالی کند.

🔹به نظر می‌رسد نزدیکی انتخابات ۱۴۰۰ باعث شده تا دولتمردان بار دیگر با راهبرد هر توافقی بهتر از بی‌توافقی است منافع ملی را قربانی منافع جناحی خود کنند.
نفراتی که برای مذاکره مشخص شدند یا مثل ابو موسی هستند یا مثل عمرو عاص
البته عمرو عاص برای معاویه تلاش کرد و ابو موسی هم فریب عمروعاص را خورد

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۱/۲۸
داود احمدپور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی