دست‌نوشته‌های کمیل

بایگانی

حسادت علی تهرانی

پنجشنبه, ۳۰ بهمن ۱۳۹۹، ۱۰:۰۴ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

🔮 #حسادت استاد اخلاق

📨 نامه شیخ علی تهرانی خطاب به #امام_خمینی (ره) که حاوی اتهاماتی علیه سران #حزب_جمهوری_اسلامی و نیز اظهار ناراحتی شدید از انتصاب #آیت_الله_خامنه‌ای به سمت امامت جمعه تهران بود، در تمامی روزنامه‌های آن روز منتشر شد.

👈  وی در  بخشی از این نامه نوشته بود: «توده وسیعی از مردم معتقدند که زیر پوشش جلال الدین فارسی سه نفر آقایان بهشتی، رفسنجانی خامنه‌ای می‌خواهند #کارهای_اجرایی را به دست گیرند و قهرا در انتخابات مجلس شورای ملی برنده شوند.

♻️ ملت از #امام_امت توقع دارد برای این #خیانت و حفظ #افکار_عمومی، وزیر کشور و بعضی از مجریان در این امر از مقام خود #ساقط شوند...

🌀 در بخش دیگری از نامه تهرانی به بنیانگذار جمهوری اسلامی آمده است:  #امام_امت! فردی را امام جمعه تهران کرده‌اید، برای دوستان … [به علت توهین و تهمت درج نشد]  نه #معلومات در خور ذکری دارد و نه #سابقه_تقوایی مستحکم!
 با وجود علما و فضلای بسیاری در تهران که مسلم از این کار ناراحت می شوند. صلاح است #تجدید_نظر نمایید و با افراد بی‌نظر مشورت نمایید؛ نه با افراد جاه طلب و دست‌ اندرکار. خدا می‌داند با آنکه جز کار علمی برای هیچ کار دیگری مهیا نیستم و ذره ای دل بستگی به دنیا و اهلش ندارم در این مرحله #وظیفه_شرعی خود می‌دانم  با نادرستی که به فاجعه ختم می‌شود و #تاریخ انقلاب اسلامی را لکه‌دار می‌کند توسط نوشتن و عریضه به مجتمع اسلامی، مبارزه نمایم..

🌀 #آیت_الله_خامنه‌ای که آن زمان نماینده #امام_خمینی(ره) در دانشگاه تهران نیز بود، در جمع دانشجویان در پاسخ به سوالی پیرامون #اتهامات و #توهین های علی تهرانی چنین گفتند:

✔️ بعضی از حرف‌هایی که ایشان زده‌اند، اتهام نیست #دشنام است. مثلا فلانی آدم #جاه_طلبی است. این دیگر تهمت نیست، دشمنی است .

🔺 بنده به نوبه خودم از اینکه یک شخصی به من اهانت کند، نه فقط ناراحت نمی‌شوم و اهمیت نمی‌دهم، بلکه به آسانی حاضرم از #اهانت و #دشنام او بگذرم و اگر #تهمتی هم وجود داشته باشد، حاضرم که اصلا درصدد رفع #تهمت بر نیاییم. به این علت که
👈 آن را که حساب پاک است از محاسبه چه باک است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۱۱/۳۰
داود احمدپور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی