دست‌نوشته‌های کمیل

بایگانی
آخرین مطالب

پدر موشکی ایران (80)

سه شنبه, ۳۰ دی ۱۳۹۹، ۰۹:۴۹ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

شهید حسن تهرانی مقدم  در تاریخ یکم مهر ۱۳۸۴ به‌ عنوان جانشین سردار علی زاهدی در نیروی هوایی سپاه پاسداران منصوب و در ۲۵ آذر ۱۳۸۵به‌ عنوان مشاور فرمانده کل سپاه در امور موشکی و رئیس سازمان خودکفایی سپاه انتخاب شد. حاج حسن طرفدار گروه‌های کاری سبک و چابک بود. برای همین سازمان جهاد خودکفایی جای کوچکی بود با آدم‌های کم.

او بزرگ‌ترین و پیچیده‌ترین دستگاه‌ها را در پادگان کوچکی با تعداد کمی محقق و پاسدار می‌توانست بسازد. برون‌سپاری‌اش حرف نداشت. تمامی قطعات و اجزای مورد نیاز را جدا جدا به کارگاه‌ها و کارخانه‌های سطح کشور سفارش می‌داد و آن وقت همه را جمع می‌کرد و با افراد محدود سر هم می‌کردند. هم صنعت کشور رونق می‌گرفت و هم انرژی خودشان صرف ساختن قطعات و انبار کردن ماشین آلات و مدیریت نیروی انسانی نمی‌شد.

 

اگر نیازشان طوری بود که در سراسر کشور کسی قادر به ساختن آن نمی‌شد، آن وقت بچه‌ها را صدا می‌زد و مشخصات ماده مورد نظر را می‌گفت و وقتی می‌داد که رویش کار کنند، خودش هم بی‌کار نمی‌نشست. با یکی دو استاد دانشگاه مورد اعتماد مشورت می‌کرد.

مقاله می‌خواند و شروع می‌کرد به تست زدن. بچه‌ها که می‌آمدند پیشش می‌گفت: «دارم تمرین می‌کنم ببینم شما دارین اونجا چه کار می‌کنید.» بچه‌ها می‌خندیدند و به روی خودشان نمی‌آوردند که از ترس اینکه حاجی زودتر از آن‌ها به محصول برسد با چه سرعت و پشتکاری دارند کار می‌کنند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۱۰/۳۰
داود احمدپور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی