عملیات روانی
بسم الله الرحمن الرحیم
🔘 تکنیکهای عملیات روانی دشمن در مقابله رسانهای با موج #انتقام_سخت
1️⃣ دروغ بزرگ: ابتدای شهادت سردار دروغ بزرگی را نسبت دادند که سردار سلیمانی در هواپیماهای مسافربری اقلام نظامی جابه جا میکرد و غیرنظامیها را سپر دفاعی میکرد و حتی مصاحبهای هم صورت دادند یا خبرهای این روزها درباره چمدان 22 میلیون دلاری به حماس توسط سردار سلیمانی از جمله دروغهای بزرگ است.
2️⃣ دشمنسازی: رسانه دشمن به تقابل میان مردم-سپاه پرداختند و سردار را درمقابل امنیت مردم میدیدند. به همین دلیل موجی از انتشار کلیپ شادی به اصطلاح مردم ایران در خانهها از شهادت سردار دلها آغاز کردند.
3️⃣ استفاده از قالبهای استعارهای: رسانههای دشمن از کشته شدن، قتل یا واژههای اینچنینی استفاده میکردند و از واژه ترور حتی استفاده نشد. همچنین تجمعهای عزاداری برای سردار سلیمانی را به عنوان «تجمع حکومتی» خطاب میکردند.
4️⃣ اسطورهسازی و اسطورهشکنی: بعد از واقعه اصابت موشک به هواپیمای اوکراینی، تلاش رسانهای برای ایجاد تجمع آغاز شد و از طرفی تلاش برای اسطورهسازی از کشتهها در مقابل اسطورهشکنی و پاره کردن بنرهای سردار سلیمانی شروع شد. در واقع یک تقابل و دوقطبی ایجاد کردند.
5️⃣ القاء: تلاش برای القاء مفاهیمی درباره حضور نظامی ایران در سوریه و عراق، مقابله با مردم و ... را کلید زدند.
6️⃣ اهریمنسازی از حریف: رقص، آواز و شادباش بسیاری از مجریان و عوامل شبکههای تلویزیونی فارسی زبان در آمریکا و انگلیس و تلاش برای اهریمن سازی و انسانیتزدایی آغاز شد.
۷_بعد از شهادت حاج قاسم تقریبا تمام دنیا در اعتراض به این ترور و پاسداشت شهادت حاج قاسم پکپارچه فریاد شدند در برابر این حرکت جهانی عده ای از معاندین در رسانه های خود گفتند این حرکت حاصل تبلیغات رسانه جمهوری اسلامی ایران
نمیفهمند و قصد تخریب دارند ولی قدرت انقلاب را فریاد میزنند