دست‌نوشته‌های کمیل

بایگانی

چرایی مذاکره (۱)

پنجشنبه, ۱۱ دی ۱۳۹۹، ۰۶:۴۷ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم
.
🔴نقش رهبری در برجام (۱)

🔺در نیمه دوم سال ۱۳۹۰ بعد از درخواست اهالی فتنه از امریکا برای تشدید تحریم ها و پافشاری بر این موضوع و دادن اطلاعات به سیستم نظام سلطه برای تصمیم گیری در افزایش تحریمها ، آمریکا به بهانه برنامه هسته ای جمهوری اسلامی، دور جدیدی از تحریم ها را که خودشان تحریم های فلج کننده نامیده بودند، و شامل تحریم صادرات نفت و بانک مرکزی نیز میشد، علیه ملت ایران آغاز نمود. هرچند تحریم برای ایرانیان چیز تازه ای نبود و دشمنی آمریکایی ها با ملت ایران، بارها موجب تحریم شده بود، عدم تسلط دولت در کنترل شرایط اقتصادی موجب تورم شدیدی شد و وضع اقتصادی آشفته گشت.

🔹در کنار این تحریم‌های کم سابقه، دولت آمریکا از مذاکره_مستقیم با جمهوری اسلامی برای حل مشکلات سخن می گفت و اوباما برای مقامات ایران از جمله مقام معظم رهبری بارها نامه نوشت. مذاکره در سطحی که تابحال بین جمهوری اسلامی و آمریکا اتفاق نیافتاده بود!

🔹در همان زمان، یک جریانی در کشور تمام تلاش خود را می کرد که به مردم بقبولاند تنها راه حل مشکلات مردم کوتاه_آمدن و تعامل است و با شیب لغزان بدتر شدن روز بروز شرایط اقتصادی تحریم را ترسیم می کرد.
و در کنار همین موضوع اختلال در سیستم اقتصادی بوجود اوردند تا فشار به مردم با بحران اقتصادی و چانه زنی با رهبری برای تسلیم شدن و چراغ سبز به دشمن نشان دادن و امیدوار کردن دشمن و درخواست پافشاری از ایشان برای تحریم

🔹این هدف با بزرگ_نمایی سختی های ایستادگی در برابر فشار آمریکا، کم فایده بودن فناوری هسته ای در مقابل آنچه از دست دادیم، محدود کردن راه حل پایان فشارهای آمریکا به مذاکره، تحریف و تنزل دلیل فشارها و دشمنی های غرب به #ماجراجویی_های_نظام و فناوری هسته ای،....از طریق رسانه های متعدد این جریان کم کم توانست نظر بخشی از جامعه را تغییر دهد و با خود همراه سازد.

🔹اما موضع رهبری نسبت به آمریکا همیشه علنی و صریح بود:

🔹«مسئله مذاکره را آمریکایی‌ها در هر مقطعی تکرار کرده‌اند. حالا امروز نوبه‌میدان‌آمده‌ها مجدداً تکرار میکنند که مذاکره کنیم و میگویند توپ در زمین ایران است. توپ در زمین شماست... شما هستید که باید بگویید مذاکره‌ی همراه با فشار و تهدید، چه معنایی دارد؟ مذاکره برای اثبات حُسن نیت است. شما ده تا کار انجام میدهید که حاکی از سوء نیت است، آن وقت به زبان میگویید مذاکره؟!» (۹۱/۱۱/۱۹)

🔹 ایشان ناامیدی خود را از برطرف شدن تحریم ها با مذاکره نیز با صراحت اعلام کردند :

🔹«تحریمها_با_مذاکره_برداشته_نخواهد_شد! این را من به شما عرض بکنم. هدف تحریمها چیز دیگری است. هدف تحریمها خسته کردن ملت ایران است، جدا کردن ملت ایران از نظام اسلامی است. مذاکره هم که انجام بگیرد، اگر ملت ایران باز در صحنه باقی باشد و بر حقوق خود اصرار بورزد، این تحریمها وجود خواهد داشت.» (۹۱/۱۱/۲۸)

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۱۰/۱۱
داود احمدپور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی