دست‌نوشته‌های کمیل

بایگانی
آخرین مطالب

امام زمان عج (187)

يكشنبه, ۷ دی ۱۳۹۹، ۱۰:۴۱ ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

‌بدون شک یکی از موثرترین عوامل پیروزی هر سپاهی بهره مندی از فرمانده ای لایق،  شجاع، مدیر و مدبر است.

🔷فرمانده نیرومند به منزله ی جان تازه های هر لحظه در رگهای حیات سپاهیان خود در جوش و خروش و جنبش است و به صورت دائمی نشاط و سرزندگی آنها را تا حد بالائی تضمین می کند.

🔷وجود نازنین امام عصر (عجل الله فرجه) از تباری است که وارث تمام خوبی های عالم هستند و شجاعت و مدیریت و تدبیر و … در وجود آنها موج می زند. همین امر به صورت طبیعی باعث تقویت سپاهیان حضرت و نزدیک کردن آنها به مرز پیروزی می گردد.

🔷در برخی از روایات این ویژگی های شخصی کم و بیش بیان شده اند.

🔷امام رضا علیه السّلام در مورد ایشان مى ‏فرماید: «قائم کسى است که وقتى ظهور مى ‏کند، در سن پیران است، ولى به نظر جوان مى ‏آید. اندامى قوى و تنومند دارد؛ به طورى‏ که اگر دست را به سوى بزرگ‏ترین درخت دراز کند، آن را از ریشه بیرون مى ‏آورد و اگر میان کوه‏ها فریاد برآورد، صخره مى‏ شکند و از جا کنده مى ‏شود. عصاى موسى و انگشتر سلیمان همراه او است»[۱]

🔷امیر مؤمنان على علیه السّلام نیز مى‏ فرماید: «پدرم فداى فرزند نیکوئی که (کافران) را خوار و ذلیل خواهد کرد و جام زهرآگین به کامشان خواهد ریخت و با شمشیر با آنان برخورد خواهد کرد»[۲].

[۱]  کمال الدین، ج ۲، ص ۴۸.
[۲] الغیبه نعمانى، ص ۲۲۹، ح ۱۱.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۱۰/۰۷
داود احمدپور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی