دست‌نوشته‌های کمیل

بایگانی

قدرت برتر یا قدرت پوشالی 6

يكشنبه, ۳۰ آذر ۱۳۹۹، ۱۰:۵۸ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

بنام خداوندی که مکر مکاران را به خودشان بر میگرداند

واقعیت های پنهان بزرگترین دموکراسی و اقتصادی دنیا امریکا

 -8- بی‌خانمانی و عدم توزیع ثروت

بی‌خانمان‌ها هر روز در کشور‌های توسعه یافته و غربی بیشتر می‌شوند، طبق آمار‌ها کشور‌هایی مانند آمریکا، انگلیس و فرانسه بیشترین مقدار بی‌خانمان را دارند. در آمریکا بیش از 0.17 درصد مردم در خیابان‌ها زندگی می‌کنند، یعنی حتی یک خانه حلبی هم برای خود ندارند. این تعداد بیش از 553 هزار نفر شهروند آمریکایی است. همچنین عدم توزیع صحیح ثروت و اختلاف طبقاتی بالا در این کشور موجب شده تا تعداد زیادی از آمریکایی‌ها در فقر به سر ببرند و یا همانطور که گفته شد دارای بدهی‌های فراوانی باشند و سرانجام یک روزی به همین دلیل به دردسر بیفتند.

 -9- زیرساخت‌های فرسوده

بسیاری از آمریکایی‌ها زمان زیادی را پای رایانه و یا تلفن همراه خود منتظر بارگذاری یک صفحه اینترنت می‌مانند، این به دلیل آن است که ساختار‌های ارتباطی در آمریکا نسبت به دیگر کشور‌های پیشرفته ضعیف است. در حال حاضر آمریکا در رتبه 38 ام در جدول رده‌بندی سرعت اینترنت در جهان قرار دارد. این کشور بعد از پرتقال و قبل از اسپانیا در این رده قرار گرفته است. البته سیستم ارتباطی ضعیف تنها مشکل زیرساختی آمریکا نیست. این کشور در بازسازی جاده‌ها، پل‌ها، سد‌ها، تامین آب آشامیدنی و برق‌کشی با چالش‌های سختی رو به رو است، به عنوان مثال طبق تحقیقات انجام شده بیش از 47 هزار پل در آمریکا نیاز به تعمیرات جدی دارند و غیرقابل استفاده هستند. سیاست‌مداران این کشور مدام به رسیدگی و اختصاص بودجه برای رشد زیرساخت‌های آمریکا اشاره دارند، اما کسی اقدام مثبتی در این جهت بر نمی‌دارد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۹/۳۰
داود احمدپور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی