امام زمان عج 199
بسم الله الرحمن الرحیم
آرزوی خدمت به امام زمان (عـجل الله فرجه)
✍️امام صادق(سلام الله علیه) فرمودند:
🔶هر مؤمنی آرزوی خدمت به حضرت مهدی(عج) را داشته باشد و برای تعجیل فرجش دعا کند، (اگر از دنیا برود ، هنگام ظهور)کسی بر قبر او می آید و او را به نامش صدا میزند که: فلانی مولایت صاحب الزمان ظهور کرده اگر میخواهی به پا خیز و به خدمتش برو، و اگر میخواهی تا روز قیامت بخواب. پس عده ی بسیاری به دنیا باز میگردند و در خدمت امام هستند.
📚مکیال المکارم
هیـزم شڪن پیـری از سخـتی روزگار وکهـولت ، پشتـش خمیـده شـده بـود.مشغـول جمـع ڪردن هیزم از جنگل بود. آن قـدر خستـه ونا امیـد شده بود ڪه دستـه هیزم را به زمیـن گذاشت وفریاد زد: دیگر تـحمل این زندگی را ندارم،کاش همیـن الان مـرگ به سـراغم می آمـد ومرا با خود می برد.همین که این حرف از دهانش خـارج شد، مرگ به صورت یک اسڪلت وحشتنـاک ظـاهر شد و به او گفت: چه می خـواهی ای انـسان فانی؟شنیدم مرا صـدا کردی. هیـزم شکن پیر با صدایی لرزان جواب داد: ببخشید قربان، ممکن است کمک کنید تا من این دستـه هیزم را روی پشتم بگذارم.
گاهی ماازاینکه آرزوهایمان برآورده شوند،سخت پشیمان خواهیم شد پس مواظب باشیم که چه آرزویی می کـنیم چون ممکن است بر آورده شـود وآن وقت ...
" تفڪر خود را تغییـر دهیـد تا زندگی شما تغییـر ڪند"
🔴اضطرار فرج🔴
🔶قدم اول در مدرسه ی امام زمان این است که یاد حضرت باشیم و این غفلت کم شود.این بحثهای ما بهانه است که بتوانیم غفلت زدایی کنیم. آن قدم اول را برداریم.
🔶در دعا هست که خدایا مرا نسبت به یاد او فراموشی نینداز که فراموش کنم. اگر این یاد بیاید،یواش یواش ما را به آن اضطرار میکشاند. ما آن قدم اول را برمیداریم. حافظ در آن غزل قشنگش میگوید:
ای پادشه خوبان داد از غم تنهایی
جان بیتو به لب آمد وقت است که باز آیی
🔶در این غزل به هر حال مفصلی که دارد یک قسمتش این است که:
ای درد تو هم درمان در بستر ناکامی
ای یاد تو هم مونس،در گوشهی تنهایی
🔶اگر ما به این یاد برسیم خودش خیلی کمک میکند.این غفلتهایی که متأسفانه در دنیا فراگیر میشود،ما بتوانیم آن غفلتها را با یک چیزهایی از بین ببریم.
🔶یکی از آن چیزها یاد ولی خداست که قطعاً باعث میشود که او هم دعاگوی ما باشد.هست ولی به طور خاص!عنایت خاص او بر سر ما بیاید.ما دنبال این هستیم. انشاءالله بتوانیم در مباحثمان این کارها را بکنیم.
🔶مرحوم کلینی که رضوان خدا بر این عالم بزرگوار باشد.شما ببینید چقدر خوش سلیقه بوده است.در کتاب کافی وقتی بحث امامت را شروع کرده است، آن قسمت «کتاب الحجة» اولین بابی که قرار داده است،اثبات حجت نیست. که بیاییم حجت را اثبات کنیم.نه... اضطرار الی الحجة است. اولین بابی که مرحوم کلینی قرار داده اضطرار به حجت است. نیاز ما به حجت است. اگر این نیاز ثابت شد،خدا هیچ نیاز اسیری را بیپاسخ نگذاشته است.
🔶امکان ندارد خدا یک نیازی را که خودش در ما قرار داده است،بیپاسخ بگذارد.نیازهای کاذب را خدا قرار نداده است.نیازهای کاذب نیازهایی است که در همهی مردم نیست.در همه نیست.مثلاً اگر کسی خدای نکرده معتاد شود و نیاز به مواد مخدر پیدا کند،علاوه به اینکه نیاز به آب و خواب و غذا دارد،نیازهای مختلف و طبیعی دارد،یک نیاز دیگر هم در او پیدا شد.نیاز به مواد مخدر!این نیاز کاذب است.دلیلش این است که در بقیه نیست.
🔶اگر یک نیاز اصلی و واقعی بود هر انسانی باید این را داشت.این نیاز کاذب است.اینقدر این نیاز برای خودش جا باز میکند که جای آن نیازهای دیگر را هم میگیرد.
🔶این نیاز را کاری ندارم.اما نیازهای واقعی که خود خدا در ما گذاشته است، و نشانهاش این است که در همهی انسانها هست،در فطرت همه هست، امکان ندارد خدای حکیم این نیاز را بگذارد،ولی ما به ازای آن را در عالم خارج نگذارد.
🔶 لذا ما میگوییم اگر اضطرار به حجت در ما ایجاد شد،قطعاً وجود حجت هست.