دست‌نوشته‌های کمیل

بایگانی

دوست شناسی (64)

جمعه, ۳۰ آبان ۱۳۹۹، ۱۰:۰۴ ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

فرمول شناسایی دوست از دشمن

یکی از نشانه های دوست_خوب را امام حسین علیه السلام این چنین بیان فرمودند: «کسی که تو را دوست دارد، تو را نهی می کند و کسی که با تو دشمنی دارد، تو را فریب می دهد.» نهی کردن از کاری، معمولا ناخوشایند است و یا بچه ها از ممنوعیت های والدین خسته و ناراحت هستند و این درحالی است که وقتی کسی ما را دوست دارد، دلش نمی خواهد ما گرفتار شویم و به مشکلات بیافتیم و وظیفه دارد ما را از کاری که به صلاحمان نیست باز دارد.

اما آنچه دیده می شود وقتی کسی به جرمی دستگیر می شود در اعترافش می گوید فریب دوستم را خوردم! او نمیدانسته که هیچ وقت یک دوست_خوب انسان را فریب نمیدهد و به کار زشت دعوت نمی کند. لذا کسانی که گرفتار دوست بد شوند در فردای قیامت هم از این دوستی حسرت میخورند و میگویند: «اى واى بر من! کاش فلانى را دوستِ خود نگرفته بودم.»[۲] پس سعی کنیم از دوستانی که خیر خواهمان هستند و ما را از انجام کارهایی که به نفعمان نیست باز میدارند، خسته و رنجور نشویم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۸/۳۰
داود احمدپور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی