دست‌نوشته‌های کمیل

بایگانی

برادر احمد (35)

پنجشنبه, ۱۵ خرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۰۸ ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

سردار احمد متوسلیان ؟

۱۴ تیرماه ربوده شدن چهار دیپلمات ایرانی به نامهای سیدمحسن موسوی، احمد متوسلیان، تقی رستگارمقدم و کاظم اخوان توسط رژیم صهیونیستی است.

سردار احمد متوسلیان کجا و چگونه ربوده شد؟ / نقش رژیم صهیونیستی در ربودن دیپلماتهای ایران چیست؟

احمد متوسلیان در سال ۱۳۳۲ در جنوب تهران به دنیا آمد. دوره ابتدایی تحصیلی را در دبستان اسلامی «مصطفوی» تمام کرد. ضمن تحصیل، در بازار به پدرش کمک میکرد. احمد از همان سالهای نوجوانی، شوق و رغبت خاصی به شرکت در کلاسهای مذهبی و قرآن از خود نشان میداد. در آن کلاسها با مظالم و جنایتهای رژیم شاه آشنا شد و از همان نوجوانی، وارد میدان مبارزه با عوامل رژیم ستمشاهی شد. او پس از پایان دوره ابتدایی، در هنرستان صنعتی شبانه به تحصیل ادامه داد و در سال ۱۳۵۱ مدرک دیپلم را دریافت کرد.

فعالیتهای مبارزاتی

احمد که انسانی وارسته، مؤمن و تربیت یافته بود همواره با رژیم شاه در حال مبارزه بود. حتی وقتی به سربازی اعزام میشود، در ارتش به روشنگری سربازان و افشاگری مفاسد میپردازد.

پس از پایان خدمت سربازی، از سوی یک شرکت خصوصی برای انجام مأموریتی به «خرمآباد» میرود، اما روز بروز در مبارزاتش علیه شاه جدیتر عمل میکند تا اینکه از سوی ساواک تحت تعقیب قرار میگیرد و در سال ۱۳۵۴، کمیته مشترک به اصطلاح «ضد خرابکاری ساواک» او را دستگیر و مورد شکنجه قرار میدهد. مدت پنج ماه در زندان «فلک الافلاک» خرمآباد در سلول انفرادی به سر میبرد. این زندانها و شکنجهها، از احمد فردی مجرب و خودساخته بار میآورد و او را در راهی که انتخاب کرده بود، راسختر و پرصلابتتر میکند.

احمد پس از فلک‌الافلاک حدود ۹ ماه در بند عمومی زندانی می‌شود. با اوج گرفتن موج انقلاب اسلامی از زندان آزاد می‌شود، اما آرام نمی‌گیرد و نقش رابط و هماهنگ کننده تظاهرات و راهپیمایی‌ها را در جنوب تهران به عهده می‌گیرد. بار‌ها در مبارزه با رژیم ستمشاهی، تا پای شهادت پیش می‌رود و در روز‌های پیروزی انقلاب اسلامی، به ویژه ۲۱ و ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ از خود درخشش و توانمندی خاصی بروز می‌دهد

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۳/۱۵
داود احمدپور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی